2009. július 30., csütörtök

Sült ponty, bolgár módra

Valamelyik nap férjem pontyot hozott haza, bevallom általában nem tartjuk meg, mert nem annyira szeretjük, mivel zsíros halfajta, főleg ha már nagyobb példány. Ez nem volt túl nagy, megpucolva bő 880 gr-ot nyomott. Így tegnapra ez készült ebédre.
Eddigi kedvenc pontyreceptet szintén a Mindmegette oldalán találtam meg, azóta így készítem.

Hozzávalók:
kb 880 gr ponty tisztán
1 nagyobb fej hagyma
2 gerezd fokhagyma
kb 120 gr sűrített paradicsom
, bors, paprika, cukor ízlés szerint
citrom
kevés olaj
kevés liszt

A pontyot felszeleteljük(én most patkókra vágtam, mert reménykedtem, hogy az jobban fog kinézni a képeken, nem így lett, máskor felezem a gerince mentén és szeletekre vágom, szerintem úgy jobb), besózzuk. Fél órát állni hagyjuk (lehet többet is, akár egy egész éjszakát) közben elkészítjük hozzá a a paradicsomos mártást.
Az apróra vágott hagymát kicsi olajon (aki szereti annak olíva) megpároljuk, közben a sűrített paradicsomot elkeverjük ízlés szerint a cukorral, sóval, borssal, kicsi paprikával, annyi vizet adunk hozzá, hogy mártássűrűségű legyen .Hozzáöntjük a hagymához, kicsit összefőzzük.
Egy sütőtál aljára öntjük kb 2/3-át, majd rátesszük a halszeleteket, amit lisztbe forgattunk bele (én 3 ek lisztbe most 1/3kk borsot is kevertem, jót tett neki) , elkenjük rajta a maradék paradicsomos kencét, majd citromkarikákkal fedjük. Mindezt fél óra alatt meg lehet csinálni.
Ezután már csak előmelegített (200 fok)sütőbe toljuk, kb 35-40 percig sütjük. Most az elején elfelejtettem fóliát tenni rá, kicsit jobban megégett a teteje, ajánlatos az első 20 percet fólia alatt sütni.

Köretnek mi a krumplipürét szeretjük hozzá a legjobban, én fehérjenap lévén ezt kihagytam, egy kisebb magvas zsömlével ettem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése