2009. július 11., szombat

Cukkinis muffin kókusz töltelékkel

...hát igen, ma cukkinit cukkinivel ettünk.
A cukkinis süti sikere után gondolkodtam, hogy hogyan lehetne még másként megcsinálni.
Az elképzelésem az volt, hogy kevésbé legyen csokis, dió helyett meg kókusz legyen (ezekkel a változatatásokkal férjemnek akartam kedveskedni)
Az alapja ennek is a múltkori cukkinis süti tésztája, arányosan lecsökkentve, kicsit változtatva.
A tölteléke meg egy nagyon finom, egyáltalán nem száraz Raffaellóra emlékeztető töltelék lett, ennek alapötletét Laura blogján találtam.
Nagyon finom lett, bár nekem hiányzik belőle még kb 1,5 ek kakaó, de férjem miatt csináltam ilyenre, számára így tökéletes.

Hozzávalók:
2 bögre liszt (1 bögre =250 ml)
2 bögre reszelt cukkini
1/2 cs sütőpor
csipet szódabikarbóna
1/4 tk
85 ml olaj
300 ml cukor
2 tojás
1 púpos ek joghurt
(+a kakós íz kedvelőinek még legalább 1,5 ek kakaó)

120 ml tej
100 ml rum
100 gr keserűcsoki

Töltelék:
1 liter tej (sűrített tejnek, de használhatunk boltit is, akkor 320 gr kell)
1,5 ek cukor
120 gr kókuszreszelék.

A tölteléken gondolkodva eszembe jutott, hogy láttam egy sütit Laura blogján kókusz töltelékkel, megkerestem, tetszett, eldöntöttem megcsinálom a töltelék részét. A kisebbik lányom viszont aludt, sűrített tejem meg nem volt, ekkor eszembe jutott, hogy láttam valamelyik blogon, hogy lehet tejet házilag is sűríteni, kis cukorral édesítve főzzük, míg el nem érjük a kívánt sűrűséget. Emlékezni már nem emlékszem hol olvastam róla, ha valaki tudja akkor szóljon, mert belinkelném.
Itthon csak uht tej volt, abból is az 1,5%-os(zsírosabbal,vagy házi tejjel biztos még finomabb lett volna), de mégis megkíséreltem a sűrítést, nem bántam meg. Egy jó vastag aljú edényt vegyünk elő, tegyük bele a tejet, keverjük hozzá a 1,5 ek cukort, majd kezdjük el főzni, ne zubogjon, de azért rendesen főjön, ne csak gyöngyözve. Én kb 1,5 órát főztem, ekkora lecsökkent a tej térfogata 1 literről 320 ml-re, a színe egy kicsit sárgásodott, intenzívebb tejpor íze lett, látható sűrűsödést nem tapasztaltam, de valószínű ha hagyom magába kihűlni akkor az is észrevehetővé vált volna. Nem kell folyamatosan kavarni, én kb 10 percenként kavargattam meg, közbe összeszedtem a konyhát, elmosogattam, stb, közben néha leszedtem a fövő tej felszínén keletkezett pillét. Úgy gondoltam másfél óra után, hogy ez már elég sűrű nekem, lemértem, elzártam alatta a gázt, és beletettem a kókuszreszeléket, és utánacukroztam még ízlés szerint (kb 1 ek cukrot tette még). Hagytam hogy jól kihűljön, betettem a hűtőbe és estig hagytam, hogy magába szívja a kókusz a sűrített tejet.
Laura 350 gr sűrített tejet ír, 80 gr kókuszreszeléket, 80 gr finomra szinte lisztszerűre őrölt mandulát,és még porcukrot ha ne cukros a sűrített tej, nekem ne volt itthon mandulám, a tej is kevesebb lett de ehhez épp elég volt így , és finom is. Bár belegondolva biztos, hogy a mandula méginkább Raffaelositott volna rajta.

A míg készült a sűrített tej 120 ml tejbe beletördeltem a csokit, odatettem melegedni, felolvasztottam benne a csokit, majd a végén hozzáöntöttem a rumot, ezt is kihűlés után hűtőbe tettem.

A tésztához a száraz hozzávalókat összekavartam, majd hozzá tettem a reszelt cukkinit,a tojást, olajat, a csokis tejet, joghurtot, összekavartam egy kanál segítségével.

A muffin formát kibéleltem papírral, tettem mindegyik aljába egy kicsit a tésztából, rá egy jó nagy diónyit a töltelékből, majd befedtem tésztával. ( a képért elnézést, este fotóztam, mivel akkor sütöttem a sütit)


Mikor mindegyiket befedtem 175 fokos sütőbe tettem, kb 20 percig sütöttem, tűpróbát azért készítsünk. Nekem összesen 17 db muffin lett, de jól megvoltak töltve a formák.

Jól kihülve a legfinomabb.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése