2009. július 23., csütörtök

Bolognai spagetti

Ez egy nagyon régen használt receptem, még mielőtt szültem volna első lányomat találtam az egyik Kismama újságban, azóta is rendszeresen csinálom, mert finom és kiadós.
Nagyon nagy adag, mi (ha én is eszem belőle) akkor kb 3x eszünk belőle, általában egy adagot lefagyasztok, így mikor szükség van rá akkor csak kiveszem a fagyóból, kis tésztát főzök be mellé, és az lesz a gyors és finom változat.

Hozzávalók:
500 gr darált hús (én most disznót használtam)
3 fej nagy vöröshagyma
5-6 duci gerezd fokhagyma
2 közepes répa
2 közepes petrezselyem gyökér
5 paradicsom (télen lehet kevesebb is, akkor tegyünk több paradicsom sűrítményt, vagy paradicsomlevet)
kb 150 gr paradicsom sűrítmény
bazsalikom, oregánó, só, bors ízlés szerint

spagetti
sajt

A hagymát apró kockára vágjuk. A répát és a petrezselymet lereszeljük (ha a gyerek nem zöldségevő akkor apró lyukú reszelőn, mert úgy nem látszik majd benne, én most a répát nem tudom miért nagylyukún reszeltem, a perezselyemnél már észbe kaptam, egyből válogatnom kellett nagylányom adagjából a répát)
A paradicsomot forró vízbe mártjuk, levesszük a héját, felkockázzuk.
A fokhagymát lereszeljük, vagy összezúzzuk.
Ezek után megvagyunk a dolog nehezével, a többi már gyorsan megy.

Egy nagyobb serpenyőbe teszünk kb 2 ek olajat, rátesszük a hagymát, kicsit pirítjuk, majd jöhet rá a fokhagyma és a hús is. Kicsit pirítjuk majd rátesszük a fűszereket (én a bazsalikomból kb 3 kk oregánóból ennek kb felét teszem), sózzuk, borsozzuk.
Kicsi (kb 80 ml)vizet öntünk alá (ha van kéznél húsleveslé akkor azt is tehetünk), majd fedő alatt elkezdjük párolni, kb 5 perc után mehet hozzá a reszelt répa és a petrezselyem is.
Mikor már majdnem puha tegyük hozzá a paradicsomot és a sűrített paradicsomot is.Főzzük teljesen puhára, majd kóstoljuk meg, ha nagyon savanyúnak találnánk, akkor egy kis cukrot tehetünk bele, sózzuk, borsozzuk ha még kell.

A spagettit sós vízben főzzük meg, én miután megfőtt nem szoktam lemosni, hanem egy kis olajba forgatom a tésztákat.

Tálaláskor szórjunk a tetejére reszelt sajtot.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon jó ez a recept! Annyit változtattam, hogy az elején lepirítottam kb. 5 dkg nagyon apróra kockázott füstölt szalonnát, erre dobtam a hagymát, majd a fokhagymát. Én csirkemellből főztem,1 kg-ból, azt hittem száraz lesz, de tovább kell főzni, mint amikor azt hisszük kész van, és akkor így finom szószos lesz. Ja, és HappyDay paradicsomlé is került az enyémbe, illetve kb 5-6 dl sűrített paradicsom és 2 kockázott paradicsom, 1 babérlevél. Nagyon finom lett. Köszönöm az ötletet! máskor is így készítem!

    VálaszTörlés
  2. Örülök hogy bejött nektek is!!! És köszönöm szépen a visszajelzést!!!:))

    VálaszTörlés