2009. július 8., szerda

Kakaós és diós csiga

A gyerekek már napok óta nyüstölnek a kakaós csigáért. Beígértem nekik ma estére, de végül is már tegnap megcsináltam, mert ma délután strandra szerettünk volna menni. A lehűlés miatt persze elmaradt, de ezt tegnap ugye pontosan nem lehetett tudni, így tegnap az amúgy is meleg konyhában csináltam meg. Viszont meg lettem dicsérve, még nővérem fia is (aki még mindig itt van) elismerte hogy finom, ilyen finomat még nem evett.
Most az egyik bevált briós (Desszert.eu- n találtam)recept alapján készítettem a csiga tésztáját. Szeretem ezt a receptet, mert kevés tojás kell bele, viszonylag kevés cukor, mégis számomra finom péksüti lesz belőle, foszlós, másnap is élvezhető. A brióst fahéjasra szoktam készíteni.

Hozzávalók:
500 gr finomliszt
50 gr cukor
50 gr olaj
200 gr tej
6 gr
1 tojás
1 cs vaníliáscukor
30 gr élesztő

Tölteléknek
kakaós cukor ízlés szerint
diós cukor ízlés szerint

Leönteni
1,5 dl tejben elkavarva 1,5 ek cukor

A kenyérsütő üstjébe tesszük a tejet, olajat, sót, tojást, rá a liszttel elkavart cukor, vaníliáscukrot, élesztőt. A tészta(dought) programon bedagasztatjuk. Én bent szoktam hagyni kelni az üstben, viszont a gépet az áramforrásból kihúzom.
30 perc után(nem kell duplájára kelljen) lisztes felületre borítjuk.
Kb fél centis vastagságú téglalapot nyújtunk belőle.Képzeletben elosztom függőlegesen ketté, egyik felét diós töltelékkel szórtam meg, másik részét kakaós töltelékkel (így lesz diós és kakaós csigánk is). A tőlem legtávolabb eső részen hagytam kb két cm-is csíkot töltelék nélkül. Elkezdem felfele tekerni a hozzám legközelebb eső végénél akár a bejglit, mikor már a vége felé érek, akkor a töltelék nélküli részt lekenem egy kis vízzel, így jobban ragad a vége és kelés és sülés közben nem nyílik szét.
Ezután kb 1,5-2 cm szeleteket vágunk (nekem 20 jött ki) majd sütőpapírral ellátott tepsire helyezzük. Én most két tepsire tettem, mert kislányomnak az volt a kívánsága,hogy szép kerek csigák legyenek.
Kelesztjük még a tepsin, majd 175 fokos sütőbe toljuk. Mikor már majdnem kész akkor a forró cukros tejjel megöntözzük, majd készre sütjük. Kb 20-25 percig sütjük összesen.

7 megjegyzés:

  1. Nálunk is örök kedvenc:-))))

    VálaszTörlés
  2. Na ezt most meg is kívántam...Ideje lenne sütni! :-)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon jól néznek ki! :) Az enyémek sohasem lesznek ilyen szépek. :(

    VálaszTörlés
  4. Judith, köszönöm.

    Margitka hajrá!

    Egycsipet, köszi, amúgy ezt nem is hiszem.

    VálaszTörlés
  5. Kiskukta ! - szia, már ide is jutottam a kakaós csigáig. Köszönöm az iránymutatást. Meg lesz a hétvégi programom. Viki

    VálaszTörlés
  6. Szia Viki! Örülök, hogy megtetszett, jó sütögetét hétvégére, majd ha van kedved írd meg milyen lett, kíváncsian várom.

    VálaszTörlés