2009. július 5., vasárnap

Húsleves

Hát ez az a leves, amit azért mindenki tud főzni. Mégis felteszem, mert a nekem bevált technikát neten találtam, hátha valakinek ez a bejegyzés segítséget ad. Fűszeres Eszternél olvastam erről a módszerről, kipróbáltam és azóta ezt a módszert használom, mert szerintem jobb lesz a végeredmény. .

Általában csirkéből és pulykából főzöm vegyesen, de természetesen ha nemesebb hozzávalókból főzi az ember, akkor csak finomabb levest kaphat, de ezek pénztárcakímélő megoldások.



Hozzávalók

1 kisebb pulykaszárny

3 db csirkefarhát

pár darab csirkefelsőcomb

4 db répa

1 nagy db petrezselyem

1 nagy karalábé fele

egy kisebb cikk káposzta

2 nagyobb burgonya

2 kisebb vöröshagyma

1 duci gerezd fokhagyma

egy brokkoli szár ( a rózsa szétmegy benne, a szárát szoktam lefagyasztani mikor megmarad, levesbe nagyon jó)

2 rózsa karfiol, vagy ennek megfelelően szárrész

3 db csiperke gomba

petrezselyem és zellerzöld vegyesen

két paprika csutkája a magokkal együtt(ez szintén fagyasztós, mikor felhasználom a paprikát ezeket sem dobom el, jó ízesítő a levesbe)



kiskanálnyi szemes bors

két púpos kiskanál sós paprika


(lehet bele tenni még diónyi friss gyömbért, zellergumót, kelkáposztát nekem ezek most nem voltak itthon)

A "húst" megmossuk (a mostaniba megmértem összesen 1,5 kg "hús "került), beletesszük egy nagy fazékba (én jó nagyba teszem, kb 14 literes) öntünk rá kb 6 liter vizet, megsózzuk és viszonylag nagy lángon elkezdjük főzni.

A zöldségeket közbe a szokásos módon megpucoljuk. A vöröshagymát nem szoktam csak a külső héjaktól megpucolni, hagyok rajta egy réteg színes héjacskát is azért.

Mikor a leves már fő és a habja feljött leszedjük róla a habot, majd a legkisebb gázégő legkisebb lángjára tesszük, beletesszük az összes zöldséget, lefedjük úgy, hogy azért bőven járjon a levegő a fedő alatt, és otthagyjuk reggelig. Volt mikor már meglestem éjjel is, hogy mit csinál, nem fő, azt sem lehet mondani hogy gyöngyözne, csak úgy kavarog kicsit a lé benne, de mégis elkészül.

Én általában este23 órakor szoktam odatenni, reggel 8-9 között zárom el alatta a tüzet. Kicsit hagyom hűlni, majd leszűröm a levest.

Természetesen ha tyúkból, gyöngyösből, vagy marhából készítjük akkor hosszabb főzési időt számoljunk. Volt hogy a gyöngytyúkot kb 16 óráig főztem így.

A tésztát mindig külön sós vízbe főzöm ki, tálalás előtt teszem bele a levesbe.

Nem szoktuk ezt a mennyiséget mind megenni, 2-3 0,5 literes adagot le szoktam fagyasztani, felhasználom felöntőlének, de van mikor idő hiányába onnan veszem elő a levest és csak befőzöm.

Még egy előnye van nyáron ennek a módszernek, éjszaka elkészül a leves nyitott ablak mellett, napközben meg nem melegítjük vele a lakást.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése