2009. augusztus 3., hétfő

Csirkemell sajtszószban, sós magvakkal

Ma ünnepeltünk, ünnepelünk, épp ma van 7 éve, hogy igent mondtunk egymásnak. Ez szégyen szemre mindkettőnkbe csak ma reggel tudatosult, de a lényeg, hogy nem felejtettük el.
Eszembe jutott a nászutunk, majd ez az étel is, mivel a nászutunkon találkoztunk vele először, ízlett mindkettőnknek, így elkértük a receptjét. Többször elkészítettem a 7 év alatt, de az utóbbi időbe hanyagoltam, pedig nem nagy ördöngösség az elkészítése, sőt, ez is tipikusan a gyors és finom kategória. Szóval úgy szólt a recept, hogy végy két instant zacskós krémlevest(sajtossal a legjobb), ezt old fel kb fele annyi vízzel, mint amennyit ír a tasakon, majd keverd össze egy jó adag tejföllel (kb egy nagy pohár), majd öntsd az kicsit elősütött húsra. Az öntet részén én most változtattam, a többi ugyanaz, kicsit időigényesebb így, de megéri.


Hozzávalók:
1,5 ek liszt
1,5 ek olaj
3 dl tej
110 gr reszelt edami sajt
1 nagy pohár tejföl fele
500 gr csirkemell (filé)
só, bors, őrölt szerecsendió
kb 60 gr ízlés szerint valamilyen sós mag (napraforgó, kesudió, mogyoró, tökmag, stb),


A húst megmossuk, felkockázzuk , szórunk rá kb fél kk sót, kicsi borsot. A sütőt bekapcsoljuk melegedni.
A lisztet az olajon kicsit megmelegítjük, szórunk rá kb 3 csipet őrölt szerecsendiót, öntünk hozzá kicsit a tejből, kézi habverővel csomómentesre kavarjuk, majd szépen hozzáöntjük a többi tejet is. Felforraljuk, hozzátesszük a reszelt sajtot, ezzel is forraljuk, majd a tejföl is beletesszük, felforraljuk, megkóstoljuk, ízlés szerint sózzuk, de arra ügyeljünk, hogy ne legyen sós, azaz kevésbé legyen sós mint ahogy szeretjük, mert majd a sós magvak is sóznak rajta. A húshoz egy edénybe kicsi olajat öntünk, majd ha forró, akkor fehéredésig sütjük benne. Nem kell készre, mert majd a sütőbe fog készre sülni.
Mikor a hús kifehéredett, akkor ráöntjük a sajtos szószt, egy sütő edénybe tesszük, lehetőleg minél nagyobba, hogy vékonyan legyen benne a szószos hús. Betesszük a 200 fokos előmelegített sütőbe. Kb 15 perc után rászórjuk a tetejére a magokat (én most kesudiót és földimogyorót szórtam vegyesen), majd addig sütjük, míg kicsi szint kap a teteje. Kicsit hígabb lett mint a zacskós változat, következő alkalommal kicsit több lisztet teszek hozzá.
Legjobban a rizst szeretjük vele, most ezzel tálaltam, de finom tésztával is.
Saláta most a következő volt: pár római salátalevél feltépkedve, kb 4 paradicsom felvágva, kicsi mogyoróolaj, kicsi citromlé, kicsi só.
És ez lett volna a desszert, de nem bírt senki belőle enni. Amúgy ezt is én készítettem a hétvégére, de nem sikerült róla jól a kép, ezért nem teszem be a teljes fotót róla, de azért a szelet képet megmutatom. Alul barna piskóta, rajta vaníliakrém, aztán sima piskóta, rajta dió krém, megint sima piskóta, kívül kakaós krém, csokival próbáltam rajzolni a tetejére, ezt még gyakorolnom kell, de a végeredmény finom lett.

8 megjegyzés:

  1. Boldog evfordulot es meg nagyon sokat, boldogat! Nagyon jol nez ki a torta is, csirke is!

    VálaszTörlés
  2. Gratulálok, és további, sokszorennyi boldog évet kívánok!!
    Ja, és nagyon finomat főztél, a torta pedig remek! Több önbizalmat! Nagyon ügyes vagy. :-))

    VálaszTörlés
  3. Judith, köszönöm szépen!

    Yasmine, köszönöm neked is. Amúgy sok tortát készítettem már eddig, gondolkodtam egy olyan bejegyzésbe amibe ezeket felteszem, majd lehet megcsinálom. De ez tényleg csak egy gyakorlótorta volt, gyakoroltam rajta a kosárfonást, a csokival való írást, így elég zsúfolt lett, a kép sem lett jó amit készítettem, ezért inkább nem stresszelek vele senkit. A többit, amiről van viszonylag jó fotó is meg majd lehet felteszem....

    VálaszTörlés
  4. További szép éveket nektek!:))

    VálaszTörlés
  5. Hu, ez de jól hangzik!:D
    És természetesen minden jót még sooooooooookáig!

    VálaszTörlés
  6. Szepykem finom is! Köszi szépen!

    Egycsipet, köszi!

    VálaszTörlés