2009. augusztus 11., kedd

Gyömbéres keksz


Ez nagylányom kívánságára készült a szülinapjára. Van egy könyve, még régebb vettem neki, "Nagy sütiskönyv gyerekeknek" a címe, a Szalay kiadásában, jól érthetően, sok képpel,egyszerű finomságok vannak benne egyszerűen leírva, a lényege, hogy egy olvasni tudó kis gyermek megcsinálhatja, ha szereti ilyesmikkel tölteni az idejét. Ezt a kekszet abból a könyvből választotta. Még kellett volna cukormázzal rajzolni is rá, de az elmaradt.
Hozzávalók:
350 gr finom liszt
1,5 tk őrölt gyömbér
0,5 tk fahéj
1 tk szódabikarbóna
100 gr hűtött vaj
175 gr barna cukor
1 közepes méretű tojás
2 ek méz
én pluszba még tettem pár kanál vizet, mert máskülönben nem állt össze a tészta
A lisztet a szódabikarbónával, fahéjjal, gyömbérrel keverjük el, majd vágjuk el a hideg vajat , morzsoljuk jól el a lisztel. Adjuk hozzá a cukort is.
A tojást villával kavarjuk habosra, tegyük bele a mézet, majd öntsük a lisztes keverék közepébe. Az egészet gyúrjuk jól össze addig míg egynemű nem lesz, közbe tegyünk annyi vizet amennyi szükséges. Könnyen nyújtható tésztát kell kapjunk.
Lisztezett felületen nyújtsuk a könyv szerint fél centi vastagra, én ennyire nyújtottam, de nekem így vastag lett, már olyan mézeskalács szerű, majd szaggassuk ki, sütőpapírral ellátott tepsibe rakjuk, 180 fokos előmelegített sütőbe süssük.
Nagyon jó ízű kekszeket kaptunk, jól tárolható, ez is már egy hete készült, most is nagyon finom. Amit másként csinálnék az az, hogy vékonyabbra nyújtanám a tésztát, a cukrot pedig megdarálnám.
Nekünk kb 50 keksz lett belőle.

6 megjegyzés:

  1. Finom lehet ez a keksz,a szomszédasszonyomnál ettem valami hasonlót,azóta készülök én is sütni.

    VálaszTörlés
  2. Andi, csináld meg, meglátod fincsi.

    VálaszTörlés
  3. Mi marad a VKF-re, ha elsütöd a jobbnál jobb receptjeidet! :)

    VálaszTörlés
  4. Lúdanyó, marad a torta, aminek a legjobban örült a nagylányom, azt mondta, hogy az ajándékoktól is jobban örül neki, pedig enni nem szereti, de mégis nagy örömmel készítette velem. :)

    VálaszTörlés
  5. Az a 35 gramm liszt biztosan annyi?

    VálaszTörlés
  6. Jogos az észrevétel, természetesen 35 dkg , vagy 350 gr. Javítom, köszi!

    VálaszTörlés