2009. augusztus 24., hétfő

Csuka aiolival

A hétvégén fogott férjem egy nagyon szép csukát, megpucolva volt 1,5 kg. Annak ellenére, hogy egy nagyon szálkás halról van szó mégis nagyon szeretem, egyik kedvencem. Szeretem mert tiszta izom, szép fehér húsú, és számomra nagyon jó ízű halfajta.
5 patkót levágtam belőle mára, a többit betettem a fagyóba egészben, mert azt majd sóban szeretném kisütni. De ez a patkóra vágás nem volt jó ötlet, ugyanis a szálkákat is elvágtam vele, és így még macerásabb volt kiszedegetni, de azért megérte.

Szóval az 5 patkó durván fél kilót nyomott, ehhez fél kiskanál sót és kb 3 nagyobb csipet borsot összekevertem, egyenletesen rászórtam még tegnap este, betettem egy műanyag edénybe, dél körülig ott érlelődött.
Ezután grillen megsütöttem, közben, mert a grillem nagy ezért az előfőzött sós krumplit is átsütöttem rajta.

Míg sülögettek a ebédnekvalók, addig megcsináltam a aioli szószt hozzá, aminek a receptjét itt találtam, én mogyoróolajjal és napraforgóolajjal csináltam, és az olajból összesen csak 125 ml-t használtam el, mert a tojásom elég kicsi volt, a többit ugyan úgy csináltam (szeritnem az enyém túl híg lett, olyan majonéz állagúra számítottam, de ennek ellenére nagyon finom). Csak egy gond van vele, számunkra még ez is elég nagy adag , nem tudom mit készítsek hozzá, hogy ne menjen kárba, mert nagyon sajnálnám a mogyoróolajat, de majd megoldom. Nagyon finom a halhússal is, a krumplival is, eltudom képzelni bármilyen egyszerűen fűszerezett nem zsíros hús mellé mártogatósnak.

2 megjegyzés:

  1. Annyira megenném ezt most! Én nagggyon szeretem a halat.Ez a csukapatkó istenien néz ki!

    VálaszTörlés
  2. Andi, én is nagyon szeretem, bár vannak fozatok a lelkesedésembe. Ez most nagyon finomra sikeredett, ez a szósz nagyon ment hozzá szerintem, érdemes kipróbálni, az meg a pozítívuma a dolognak, hogy abszolút nem munkaigényes.

    VálaszTörlés