2009. augusztus 18., kedd

Almás-diós muffin

Elég sok almát kaptunk mostanában, romlottak is, ezért gondoltam valami almásra. Persze tudom, hogy leginkább egy almás pitében tudtam volna sok-sok almát eltüntetni, de azt leginkább csak én eszem, ezért ritkán készítem, de ezt nálunk mindenki szívesen eszi.
Nagyon gyors, nagyon könnyű megcsinálni, és finom másnap is.

Száraz hozzávalók:
350 gr finomliszt
0,75 tk szódabikarbóna
két nagyobb csipet só
fahéj ízlés szerint (nálunk ez jó 1,5 tk )
1 cs vaníliáscukor
150 ml cukor (most nádcukrot tettem bele, nagyon finom volt hozzá)

Folyékony hozzávalók:
1 tojás
1 tojásnyi kefir vagy joghurt
100 ml olaj

Ezen kívül:
100 ml vágott dió (de lehet akár duplája is)
300 ml reszelt alma

A száraz hozzávalókat összekeverjük, a folyékonyakat is jól elkeverjük. A diót durvára vágjuk, az almát durva reszelőn lereszeljük.
A lisztes keverék közepébe csinálunk egy lyukat, beleöntjük a többi hozzávalót, majd elkeverjük laza mozdulatokkal, nem kell törekedni arra, hogy csomómentesre kavarjuk, sőt úgy a jó, ha még kis lisztcsomók is maradnak benne.
Egy 12 -es muffinforma oldalát kizsírozunk, teszünk bele papírkapszlikat, elosztjuk benne a keveréket. 180 fokos sütőbe toljuk, kb 25 percig sütjük, mindenképpen végezzünk tűpróbát.

Ui: Szoktam két adagot is készíteni, akkor tepsibe teszem, majd miután legalább langyosra hült kockázom, úgy is nagyon jó.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése