2009. augusztus 31., hétfő

Málnás-csokis kocka házi krémsajttal

...hogy ne csak mindig tortákat tegyek fel.

Házi használatra ez készült a hétvégére, illetve ebből a sütiből vittünk Kisújszállásra hálaadó napra is, meg kakaós csigát is vittünk, arról már nem készült fotó.
Házi krémsajtot kezdtem el csepegtetni már csütörtökön, az volt a tervem, hogy mini tortácskákat készítek belőle, de egy muffinsütőm van, ezért erről a tervemről lebeszéltem magam a házikós torta elkészítése után.
Így sütöttem 4 tojásból egy kevert alapú sütit, amit a tortákhoz is szoktam, csak most tettem bele joghurtot is. Gondoltam a tetejét megszórom kakaóval és belekavarom, hogy márványos legyen, de itt ez nem mutat jól, mert felvágva olyan lett mintha összemaszatolta volna a krém a tésztát. Szóval aki a kakaós ízeket hangsúlyozni szeretné az tegyen az egészbe kakaót, aki nem az csak simán készítse.

A krémek ötletét Macinál találtam meg, bár az arányain változtattam.
Az eredmény egy nagyon finom süti lett, üde a málnától, selymesen krémes a házi krémsajttól.

Hozzávalók a tésztához:
35 dkg liszt
20 dkg cukor
8 dkg cukor a habba
1,5 dl joghurt+0,5 dl tej
1,5 dl olaj
4 tojás
1 sütőpor

A tészta elkészítésének menetét itt megtaláljátok. A tepsi amiben sült 35x26-os volt (a hasznos része).

A krémhez:
700 gr krémsajt (ezt 6 db kicsi Aldis tejfölből csepegtettem le, akciós volt a múlt héten, így összesen 474 ft-ba került)
250 gr csoki (én Aldis tortabevonót használtam, szerintem finom)
3 ek olaj
600 ml tejszín
150 gr mirelit málna
17 gr zselatin( ennyi volt itthon)
0,5 dl víz
ízlés szerint porcukor

A málnát leturmixoltam, össze kevertem 400 gr krémsajttal, ízlés szerint édesítettem porcukorral (inkább savanykásabban maradt).
A csokit az olajjal együtt egy vastag aljú edénybe tettem, folyamatos kevergetés mellet közepes lángon , néha levéve a tűzforrásról megolvasztottam, majd összekevertem kb 300 gr krémsajttal, ízlés szerint édesítettem( ebbe több cukor került mint a málnásba).
A zselatint vízben elkevertem, felfőztem.
A hideg tejszínt felvertem, decinként 1 ek porcukrot tettem bele, egy ek tejszínt elkevertem a zselatinba, majd az egészet beleöntöttem a a felvert tejszínbe és elkevertem.
1/3-át tettem a málnás keverékhez, 2/3-át pedig a csokishoz. Ekkor még kóstoljuk meg, ha szükséges édesítsük.

A lapot ketté vágtam, visszatettem a tepsibe, ráhalmoztam a csokis krémet, rá a másik lap, rá a málnás krém. A csokis nagyon jól megszilárdult, a málnás kevésbé. Másnap olvasztott csokit csorgattam rá, de ez nem bizonyult túl jó ötletnek, mert ahol vastagabb volt ott nagyon nehezen lehetett szépen szelni, szóval, ezt tényleg csak nagyon vékonyan tegyük.

A süti nagyon finom lett, könnyű megcsinálni. De azért hátrányai is vannak a dolognak, nagyon sok a mosatlan utána, de megéri azért megismételni a dolgot, mondjuk a málna helyett azt hiszem nálam is gesztenye lesz következő alkalommal, mert biztos vagyok benne, hogy az is nagyon finom.

7 megjegyzés:

  1. Beindult a nyálelválasztásom... Van néhány eladó telek a környéken, nem jöttök ide lakni? :D

    VálaszTörlés
  2. Én errefelé csalogatnálak inkább, hogy megtanuljam Tőled a fondantkészítést!! :-DD
    Ez a sütid is gyönyörű!! Nagyon szorgalmas vagy :-))

    VálaszTörlés
  3. Egy cukrászda működik nálatok...:)
    Kisújszállás az Alföldön van?

    VálaszTörlés
  4. Egycsipet, nem tervezünk költözni mostanában, de azért megfontolom a dolgot! Úgy néz ki, hogy jövőhéten megyünk felétek, majd beugrunk hozzátok is!

    Yasmine,Ennyi felé nem tudok szakadni! :))

    Renáta, mostnában én is úgy érzem, még jó, hogy nagyrészét nem mi esszük meg, meg most már azért kezdem eltalálni az arányokat is, és nem marad ki feleslegesen krém amit egy kis kekszbe töltve meg kelljen enni.:)
    Igen az alföldön van, Szolnok és Debrecen között kb félúton. De mi nem ott lakunk.

    VálaszTörlés
  5. Várlak egy limonádéra,gyere hozzám!:-)
    Szokás szerint nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  6. Andi, megyek nemsoká!

    Gasztoboszi, sajna már elfogyott, soka voltunk rá... De az biztos, hogy lesz még ismétlése.

    VálaszTörlés