2009. szeptember 1., kedd

Belly kakaós perecei

Bellynél láttam ennek a perecnek a receptjét, már akkor nagyon megtetszett, azért mert nem kell bele sütőpor, és mert viszonylag kevés cukor kell hozzá. Tegnap nagylányomra rátört a süthetnék, nekem eszembe jutott ez a perec, neki is tetszett a Belly képei alapján, így nekigyürkőztünk, és megcsináltuk. Persze, nem csak perec készült belőle, hanem csiga, koszorú, sima kis keksz, és szemüveg (a képen bal oldalt lent, a fehér mázas), amit a lányom nevezett el így, és ez az ő találmánya amúgy, ő csinálta teljesen.
Két adag készült, mert miután már elkavartam a kakaót a vízzel rájöttem, hogy az nekünk túl kakaós lenne, így feleztem, tegnap megcsináltuk egyik részét ma a másikat.

A recept nálam így alakult (1 csésze 250 ml):
1/4 csésze kakaó por
1 tk instant kávépor (nálam cikória volt)
3 ek forró víz
1/2 csésze vaj (lemértem, 110 gr volt)
1/4 csésze cukor (tegnapiba sima cukrot, a maiba barna nádcukrot tettünk)
1 cs vaníliáscukor
2 csésze liszt
1/2 tk
1 tojás

kenéshez tojássárga és cukor (a tojásárgát ma már elhagytuk)

A kakaót és a kávét a forró vízzel elkavarjuk, paszta szerű masszát kapunk.
A vajat és a cukrot kihabosítjuk (én ezt mixerrel csinálta), majd hozzá adjuk a sót és vaníliát, utána a tojást és a kakaós keveréket, ezekkel is jól eldolgozzuk. Bele tesszük a lisztet is, ezzel is mixereztem míg morzsává nem állt, majd a kezemmel összedolgoztam, kb fél perc alatt.
30 percig áll a hűtőben, majd 24 -re osztjuk és pereceket formázunk. Mi jópár darabolt még tovább osztottunk, azokból készültek a kis kekszek.

Tegnap lekentük őket tojássárgával, majd cukorba mártottuk, ma csak cukorba forgatás volt, amit úgy oldottunk meg, hogy mikor kisodortuk a tésztát, akkor forgattuk bele a nádcukorba, nagyon jól mutat a barna tésztán, olyanok rajta a kis cukor kristályok mint valami kis arany rögök.

Tegnap a nagylányom főleg a nyújtásba vett részt, ma alkotni akart, a nyújtást rám hagyta, ő meg próbálkozott a perec és a masni készítésével, ami nem sikerült azt csigának tekerte fel. De a végére nagyon ügyes lett, ezt a perecet és ezt a masnit is ő egyedül készítette, csak a koszorú készítés nem ment neki egyedül , még nem tud ellentétesen tekergetni, így ő tekerte az egyik oldalát, én a másikat.




Közben meg mondta nekem, hogy ő már olyan ügyes, hogy már iskolába is mehetne, és amig nem mehet oviba (mert most itthon van, mert kicsit náthás) addig minden nap készítsünk ilyet, mert ez olyan jó elfoglaltság. És minden jól sikerült darab után jól megdícsérte magát.
A kekszekről meg annyit, hogy nem túl édes keszek, a kakaó dominál benne, elég olmlósak, egyszóval a recept marad, kekszek még készülnek a recept alpján.


6 megjegyzés:

  1. Helyesek! Ügyes a kis cukrászinasod is, hamarosan beszállhat a tortakészítésbe is! ;D

    VálaszTörlés
  2. Meghatódtam.Komolyan.És örülök is egyben,hogy ízlett a süti.Nagylányod olyan tündér.De ugyehogy nem hiányzott belőle a sütőpor.

    VálaszTörlés
  3. Ugye milyen aranyosak, mikor a apró kis kezeikkel maszatolnak a konyhában? Nagyon ügyes, biztosan jó kis segítséged lesz nem is olyan sokára! :-))

    VálaszTörlés
  4. Nahát ez tényleg aranyos elfoglaltság!...Aztán ha még olyan finire is sikerült, jól tetted, hogy együtt csinálgatjátok! :-)

    VálaszTörlés
  5. Egycsipet köszi, az bitthonra készülőkben már most os segít.

    Belly, köszi a recit, és tényleg jó sütőpor nélkül is aminek külön örülök, legalább az sincs benne mint adalékanyag.

    Yasmine, nagyon aranyosak tényleg, de azért türelem kell hozzájuk!:) De zte biztos tapasztalod te is:)

    Margitka, igyekszem már most megszerettetni vele a konyházást. Remélem sikerül.

    VálaszTörlés
  6. Nagyon szépek ezek a perecek! És ötletes is!
    Gyere kukkants be, vár egy friss inyonyi! :)

    VálaszTörlés