2009. szeptember 18., péntek

Húsgombóc leves



Mára ez volt az ebéd, utána már csak a kuglófból ettünk. Szeretem ezt a levest, mert jó tartalmas, nem kell különösebb másodikon agyalni.

Mindig főzök hozzá egy alaplevet, disznó csontot veszek hozzá, kb 1 kg-it, azt felöntöm kb 4 liter vízzel, sózom, majd felforralom, leszedem a habját, majd közepes lángon főzöm tovább kb 1 órát, akkor bezöldségelem, most egy fej hagymát, 2 gerezd fokhagymát, 1 petrezselymet, 1 negyed káposztát, 3 gomba szárat, 2 paprika csutkát tettem hozzá, szórtam bele még pár szem borsot, majd addig főztem míg meg nem puhult benne minden. Leszűrtem. Majd ezután tettem bele a gombócokat, majd a többi zöldséget. Az alaplé hozzávalói természetesen változtathatók. Általában leveszöldet is főzök bele, de az most nem volt.

Hozzávalók:

alaplé (kb 3,5 liter lehetett)

0,5 kg darált disznó hús

1 tojás

2 ek rizs

zsemlemorzsa

2 szál répa

2 nagyobb krumpli

2 maréknyi karfiol (most mirelit volt)

2 maréknyi zöldborsó (ez is mirelit volt)

1 tojás a galuskához

liszt (finom liszt és fehér rozsliszt vegyesen)

só, bors, paprika

Az alaplevet feltettem főni, kipótoltam még fél liternyi vízzel.

A darálthúshoz hozzákeverünk 1 egész tojást, 2 ek-i rizst, fél kk sót, 3 bő csipetnyi borsot, kb. 1/4 kk paprikát és annyi zsemlemorzsát, hogy formálható masszát kapjunk, majd a kezemmel kis gombócokat formáltam, beletettem a forró alaplébe.

A répát és a krumplit megpucoltam, megmosta, felkockáztam. A karfiolt és a borsót is előkészítettem.

A tojást a galuskához villával enyhén felvertem, majd sóztam, tettem hozzá a lisztekből vegyesen, annyit, hogy galuskaszerű tésztát kapjunk.

Mikor a gombóc szinte teljesen megfőtt hozzá tettem a borsót, répát, krumplit, felfőztem, majd hozzá tettem a karfiolt is, újból felfőztem, majd a galuskákat beleszaggattam a levesbe. Addig főztem míg minden megpuhult.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon étvágygerjesztő,biztos ki fogom próbálni!!:-)Köszi a receptet!!

    VálaszTörlés
  2. Köszi Hajnal, remélem ízleni fog nektek is.

    VálaszTörlés