2009. augusztus 11., kedd

Rozsos-magvas pálcácskák



Nagylányom tegnapi szülinapi zsúrjára készült ez a ropogtatnivaló, előnye hogy sokkal hamarabb elkészíthető, én múlt kedden készítettem el. Édesanyám szerezte valahonnan a receptet, én nagyon szeretem. Igaz az eredetibe nincs rozsliszt, de most így próbáltam, következő alkalommal növelni fogom még a rozsliszt mennyiségét.

Hozzávalók:

35 dkg finom liszt (10 dkg most ebből rozs volt)

20 dkg margarin vagy vaj ( vajjal jobb)

1 ek 10%-os ecet

7 ek víz

1/2 tk

a tetejére 1 tojásfehérje, magvak ízlés szerint

A margarint a lisztel elmorzsoljuk, a vizet, sót és az ecetet hozzáadjuk, összegyúrjuk míg egynemű tésztát kapunk, folpackba csomagolva hűtőbe tesszük pár órára (nálam most 6 órát állt), majd lisztezett felületen vékonyra (max 1/2 cm)nyújtjuk, a tojásfehérjét kissé felverjük egy villával, rákenjük a süti tetejére, rászórjuk a magokat, én most szezámot, mákot és köménymagot használtam. Deremeccővel vékony csíkokra (kb 3 mm)vágjuk, majd keresztbe egyszer elvágjuk, így hosszú csíkokat kapunk. Sütőpapírral ellátott tepsibe tesszük, lehet jó szorosan, mert felfele nőnek. Meleg 180 fokos sütőbe sütjük.

Mikor kihűlt jól záródó dobozba tegyük, sokáig élvezhető marad.

Ui: csináltam már úgy is, rozsliszt helyett zabpehelylisztet tettem (azaz én őröltem hozzá zabpelyhet) jobb hozzá mint a rozsliszt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése