2009. december 7., hétfő

Mézes-mustáros-tárkonyos csirke

Gyors és finom étel. Különlegesnek nem mondható, de mi szívesen megesszük ünnepek alkalmával is, és a gyorsaság miatt sokszor előnybe részesítem.
Az szósz alapja nem egy újdonság számunkra, de még tárkonnyal soha sem készítettem, eddig mindig bazsalikomot tettem bele. Bazsalikommal is jó, de tárkonnyal talán még jobb, de ez ízlés kérdése.

Hozzávalók:
500 gr hús (most csirkemellből készült, de gyakran készítem pulykamellből, pulykacombból is)
1 fej vöröshagyam
1 gerezd fokhagyma
kb 1 nagytejföl fele
1 ek mustár
1 kk méz
1,5 kk mustármag
1 kk morzsolt tárkony
só, bors, paprika, sóban eltett paradicsomospaprika
2-3 ek olaj

A húst felkockázzuk, sózzuk, borsozzuk, a hagymát finomra vágjuk. A hagymát az olajon megdinszteljük, ráreszeljük a fokhagymát, majd hozzáadjuk a húst, mustármagot, fehéredésig pirítjuk, majd egy kis (kb 70 ml)vizet öntünk rá, majd fedő alatt pároljuk. Közben a tejfölt, mustárt, mézet elkeverjük, mikor a hús átsült hozzáöntjük a tejfölös szószt, fűszerezzük a paprikával, sós paradicsomos paprikával(ez elmaradhat), főzzük egy kicsit, hogy sűrűsödjön a szósz, mikor megfelelőnek látjuk a sűrűségét akkor készen is van. Kóstoljuk meg a vége felé, ha kell még fűszerezzük után.
Egy időbe lisztet is tettem hozzá, de feleslegesnek tartom, már jó ideje nem teszek, de aki sűrűbbre szeretné az tegyen, ez esetbe a tejflhöz ajánlatos hozzákeverni azt is.

Lényegében amíg a tészta megfő a hús (ha csirkemellbből készítjük) is elkészül mellé.

4 megjegyzés:

  1. Bizony, hogy finom...legközelebb tárkonnyal is felturbózom!

    VálaszTörlés
  2. Ha szeretitek mindenképp érdemes kipróbálni!

    VálaszTörlés
  3. Tetszik ez a tarkonyos fuszerezes! Valamikor 12 eve ettem, azota sem, hamarosan ki fogom probalni!

    VálaszTörlés
  4. Judith, remélem nem fogsz majd csalódni az ízében!

    VálaszTörlés