2009. december 28., hétfő

Lencsesaláta

Nem készítettem még lencséből salátát, de ma próbaként(meg amúgy is, jól esik egy könnyedebb kaja) vacsira azt terveztem be. Sok receptet megnéztem, volt ami nagyon tetszett, pl Belly joghurtos lencsesalátája, de most valami tejszármazék és majonézmentesre vágytam inkább. Konkrét recit nem követtem, inkább csak fűszerezést és ötleteket merítettem több receptből. A végeredmény jó lett, szilveszterre felesbe készítem majd ezt meg Belly salátáját, legalább is most még ez a terv.

Hozzávalók:
150 gr lencse
egy-egy fél répa és petrezselyem
1 kisebb fej vöröshagyma negyede a főzővízbe, a fele a salátába
1 babérlevél
3 szegfűszeg (ezt jó ha teatojásba tesszük)
1+1 gerezd fokhagyma
1-1 kk mustár és balzsamecet (vagy ízlés szerint)
2 tojás

A lencsét a negyed hagymával, babérlevéllel, 1 fokhagymával, szegfűszeggel és sóval feltesszük főni(én most nem áztattam előre a lencsét, így is elég hamar megfőtt, de áztathatjuk is).
A répát és a petrezselymet apróra vágjuk, kevés olajon kicsit megpirítjuk,ráreszeljük a másik fokhagymát, majd kis vizet öntünk rá, sózzuk és megpároljuk.
A tojást sós vízbe megfőzzük.
A fél vöröshagymát csíkokra vágjuk.
Mikor a lencse megfőtt kivesszük belőle a hagymát, fokhagymát, babérlevelet, szegfűszeget, majd egy szűrőkanállal átpakoljuk a lencsét a salátás tálba, nem kel különösebben lecsepegtetni, jó ha marad rajta egy kicsi a főzőléből is rászedjük a répát és a petrezselymet, hagymát is hozzá tesszük, a mustárt és a balzsamecetet,majd összekavarjuk. A főttojást vagy kockára vágva belekavarjuk, vagy csak díszítjük vele.

Ez 2 nagy vagy 3 kisebb adag. Lehűtve, megvárva hogy az ízek összeérjenek tálaljuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése