2009. december 14., hétfő

Házi krémes

Sokáig nem készítettem krémest, mert nem voltam hajlandó a hagyományos hájas lapokat megcsinálni, a bolti kész lapokat meg nem igazán szeretem. Még tavaly találtam rá erre a leveles tészta recire a Mindmegette oldalán, kipróbáltam, nekem bevált azóta ezt használom, mert nem kell hajtogatni mégis leveles lesz. A munka vele nem sok, csak a pihentetési ideje hosszú, de ha ezt beleszámoljuk, akkor kevés munkával jutunk viszonylag jó lapokhoz.

Hozzávalók a lapokhoz:

30 dkg liszt
25 dkg szobahőmérsékletű margarin (jó az olcsóbb is hozzá)
egy csipet só
6 evőkanál hideg víz
1 evőkanál ecet

Mindezt összedolgozzuk egy keverő tálban, ragadós masszát kapunk, majd lefedjük és betesszük a hűtőbe 12 órára.
A pihenési idő után elfelezzük, majd kinyújtjuk. Én a nagy gáztepsi zsírozott hátán szoktam sütni, mert sülés közben sokat zsugorodik, a végére egy kisebb tepsi mérete lesz, szóval érdemes minél nagyobbra tenni.
Akkor lesz a leglevelesebb ha minél kevesebbet tapogatjuk a tésztát nyújtás közben.
180 fokon szoktam sütni míg szép színe nem lesz.

Hozzávalók a krémhez:

6 tojás
750 ml tej
150 gr liszt
300 gr cukor
1 rúd vanília (vagy 2 csomag vaníliás cukor, ez esetben számoljuk le a súlyát a cukorból)

A tojásokat szétválasztjuk, a fehérjét nagyon keményre felverjük.
A sárgákat a cukorral kihabosítjuk, hozzáadjuk a lisztet, a vanília kikapart belsejét, majd egy kevés tejet, csomómentesre keverjük az egészet a mixerrel.
A többi tejet időközben a vanília héjával feltesszük főni, mikor forr, akkor a vanília rudat kihalásszuk, majd a forró tejet a lisztes péphez öntjük, közben folyamatosan kavargatjuk. Az egészet felforraljuk, majd főzzük pár percet, mert ha ezt nem tesszük meg, akkor lisztízű lesz a krémünk. Közben folyamatosan kavarjuk. Majd levesszük a gázról és egy habverő segítségével belekavarjuk. Elméletileg ezt már nem kell forrni tenni, de én azért egy kicsit átszoktam melegíteni az egészet.

Ezzel a krémmel szoktam a képviselőfánkot is tölteni, ugyanúgy mint édesanyám.
Aki vastagabban szeretné az csinálhatja 1 liter tejből a krémet, arányosan növelve mindent hozzá.

13 megjegyzés:

  1. Olyan régen csináltam már krémest, egészen összefutott a nyál a számban. :))

    VálaszTörlés
  2. Hűha, de ügyes vagy!!! Szuper!!!
    Ennek még nem merek nekiállni...

    VálaszTörlés
  3. Egycsipet, én is rég csináltam, még valamikor tavasszal, most jól esett!

    Belly, köszi!

    Trinity, nincs mitől tarts, szerintem elég egyszerű megcsinálni.

    VálaszTörlés
  4. Le a sapkával!!! én is szoktam krémest csinálni, de mindíg kész lapból. Még nem mertem én sem bevállalni a lapok sütését. :(

    VálaszTörlés
  5. Ancsika, pedig ezt a lapot nem nehéz elkészíteni. Nem mondom, hogy olyan finom mint a hájas lap, de a boltitól jobb (mondjuk nem tudom nálatok milyen a bolti), nem kőkemény, könnyen vágható, eddig ahányszor csináltam mindig leveles lett, és csak össze kell kavarni, pihentetni, nyújtani, ennyi.

    VálaszTörlés
  6. Pont ezt készítettem volna,ha hétvégén lett volna időm!:-)))
    Nagyon ügyes vagy,mint mindig!:-))

    VálaszTörlés
  7. Köszi Andi! Ezzel a tésztával?

    VálaszTörlés
  8. Naggggggyyyyooooooon szereteeeeeeem :-) de gondolom már az urolsó kockáról is lekéstem :-) na legközelebb jobban sietek. Gratula

    VálaszTörlés
  9. Guszta! ...Hú de régen csináltam már én is krémest.... Pedig mi is szeretjük nagyon... De a bolti tésztát én sem veszem meg, hanem hasonlóan készítem el a vajas tésztát hozzá! ... Persze én sokkal több tojást használok a krémhez. :-)

    VálaszTörlés
  10. Viki, én is nagyon szeretem, már jócskán lekéstél róla, mert még vasárnap elfogyott, vendégeink voltak.

    Margitka, megnéztem a te krémesedet is, arányaiban ugyanannyi tojást használunk, csak az nagyobb adag lesz, nekünk ez elég.

    VálaszTörlés
  11. Nah, megint nem jutok szóhoz...:)

    VálaszTörlés