2009. június 24., szerda

Tepsis csirkecomb

Vendégeim vannak, szüleim, nővérem két fia és húgom. Az egyszerű ízeket kedvelik, ezért erre a csirkecombira esett a választásom. Persze ezt is meg lehet bolondítani más különösebb fűszerekkel, de most én ezeket választottam, hogy mindenki ízlését elnyerje.

Hozzávalók:

csirkecomb
vöröshagyma
fokhagyma
zellerzöld
petrezselyemzöld

bors
paprika

Direkt nagy adagot terveztem, így vettem 13 csirkecombot, ami majdnem 3 kiló volt összesen.
A sót úgy szoktam kiszámítani, hogy egy kiló húsra egy csapott kk só, kb 1/2 kk paprika, kb 1/5 kk bors.Ezt összekeverem, majd a husit bedörzsölöm vele a sütést megelőző este.
Most tepsibe sütöttem, mert egyik sütőtálamba sem fért el ennyi combi.
A tepsit vékonyan kikentem olajjal, aljára egy karikára vágott és karikákra szedett vöröshagymát szórtam. Két gerezd fokhagymát felvágtam, ezt is elszórtam a tepsi aljába, tettem rá pár megmosott zeller és petrezselyemzöldet. Erre került a husi. A tetejére szintén egy vöröshagyma karikákra szedve, 3 gerezd fokhagyma felvágva, és szintén pár szál petrezselyem és zellerzöldje.
Ekkor így nézett ki:

Lealufóliáztam és 220 fokos sütőbe tettem, így sütöttem kb 45 percig utána fólia nélkül még kb fél órát.

A család többi tagja krumplipürét kapott még mellé, arról nincs fotó, mert mindenki éhes volt, senkinek az adagját nem akartam elvenni fotózás céljából.

Készült mellé egy egyszerű káposztás-uborkás sali, amihez egy kis fej nyári káposztát vágtam fel, egy kígyóuborkát vágtam hajszálvékonyra, tettem rá kb 2 ek olajat, ízlés szerint citromlevet, kicsi sót és darált sós paprikát. (Tálalás előtt kóstoljuk meg mert általában még utána kell savanyítani egy kis citromlével.)

A másik salihoz pár jégsalátát levelet feltépkedtem, 3 paradicsomot felkockáztam, egy újhagymát zöldjével együtt felkarikáztam.
Az öntethez 3 ek kefirt, fél ek citromlevet, sót, kicsi zeller ill pertzselyemzöldet (együtt kb egy púpos kiskanálnyi volt) apróra vágva összekevertem, ráöntöttem a zöldségekre, majd kóstolás után még sóztam.

A siker nagy volt, mindenki megelégedett.
A pecsenyelevet nem öntöttem el, majd a következő bejegyzésbe leírom mit készítettem belőle.

3 megjegyzés:

  1. Valami hasonlóra vágyakozom én is. Guszta!:))

    VálaszTörlés
  2. Ez nagyon jól néz ki,biztos finom lehetett!

    VálaszTörlés
  3. Mónika, akkor csináj te is ilyesmit, nem fogod megbánni.Köszi.

    Andi, köszi, finom volt.

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...