2009. június 30., kedd

Kekszek, a gyerekek örömére



Jelenleg három gyerek van a felügyeletem alatt, a két saját és nővérem nagyfia. A héten napközis táborba járunk minden nap, gondoltam jó lesz egy pár finom kis ropogtatnivaló napközben, így tegnap késő este csináltam ezeket. Gyorsan megvan mindkettő, és finomak is.

A barna az gyömbéres keksz, Pákosztos macska blogjában találtam, nem most csinálom először, nagyon szeretjük, ennek nem is írnám le a receptjét, mert nem változtattam rajta, mindent úgy csinálok ahogy ő írja. A recept itt található.

A másik egy kukoricás keksz. Azt Laura blogján találtam (ha nem is érti az ember a képekért érdemes megnézni). Én Erdélyi származású vagyok, értem a leírott szöveget(ha meg valaminél elakadok, akkor rákérdek a férjemre, ő még most is nagyon jól beszéli a román nyelvet), beszélni már nem beszélem, de lehet ez csak félénkségem miatt van.

Hozzávalók:

240 gr kukoricadara

240 gr liszt (eredeti receptben 200 gr, nekem ez nem volt elég, még így sem állt össze olyan szépen össze mint Laura képein)

140 gr porcukor

250 gr szobahőmérsékletű vaj

1 közepes tojás

reszelt citromhéj (én egy kisebb citrom felét reszeltem bele)

1 csomag vaníliáscukor

150 gr csoki finomra kockázva

Mindent összekavarunk, én ragacsos masszát kaptam annak ellenére, hogy emeltem a liszt adagján. A csokit nem muszáj beletenni, de nekem most táblás csoki volt itthon, nem volt csokicseppem, sem dekor cukrom, ezért gyúrtam bele inkább a csokikockákat.Diónyi halmokat szaggattam, kicsit meggömbölygettem, tenyerem közt kicsit szétlapítottam, sütőpapírral ellátott tepsire tettem, 175 fokon sütöttem míg a széle kezdett kicsit színt váltani.

Nagyon omlós kekszek lesznek belőle, ugyanakkor nagyon ropogós is a kukoricadara miatt, csak annak ajánlom az elkészítését akit nem zavar hogy a kukoricadara keményen ropog majd a foga alatt.

Több gyermek is tesztelte a kekszeket ma, mindenkinek ízlett mindkettő, kivéve a nagylányomat, őt zavarta a ropogós kukoricadara.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése