2009. június 12., péntek

Csavart sajtos zsömle




Soha nem gondoltam, hogy én megtanulok egyszer kenyeret sütni, na nem azért mert féltem volna a tanulástól, hanem egyszerűen azért, mert féltem, hogy a friss kenyér illatának nem tudok majd ellen állni. Részben ez bejött, de nem bánom, mert új világ nyílt meg előttem, és sok barátra tettem szert ennek révén.

Először is ezt Sütis nénének köszönhetem, vele levelezgettem, és ő irányított E.Margit oldalára, először csak ismerkedtem a receptekkel, emberekkel, aztán belevágtam, és nem bántam meg. Sokat köszönhetek az ott összegyűlt csapatnak, , tapasztalt pékecskéknek, és persze Limarának, aki igazán önzetlenül segített az elindulásban, és nagyon sok hasznos tanáccsal látott el.

Ez a remek recept is tőle származik, de jócskán megváltoztattam, de csak a egészségesebb életmód érdekében.

A recept amit alapul vettem itt található.

Nem tévedés, ez tényleg Limara tejfölös kiflije, de én ezt nagyon sok alakban megsütöm, most éppen csavart zsömi formájában. Szeretem így sütni, mert egyszerű a formázás, mégis a végeredmény nagyon mutatós.


Hozzávalók:


20 dkg BL80 liszt


10 dkg fehér rozsliszt


10 dkg tk rozsliszt


10 dkg tk tönkölyliszt


2 ek burgonyapehely


csipet aszkorbin


1 kk cukor


280 dl tej


2 púpos ek tejföl


4 ek olaj


30 dkg élesztő
1,5 kk só

Magvak ízlés szerint (nálam most 2 ek szezám, 2 ek napraforgó, 1 ek lenmag)
sajt ízlés szerint

Mindent a kenyérsütőbe tettem, és bedagasztattam, duplájára kelesztettem, majd lisztezett felületre borítottam, kb 0,5 cm vastagságúra nyújtottam, felét megszórtam reszelt sajttal (kb 150 gr) majd feltekertem mint a bejglit és kb 4 centis szeleteket vágtam, így 6 darab sajtos 6 db sima zsömim lett.


Sütőpapírral ellátott tepsire tettem, duplájára kelesztettem, 200 fokon sütöttem.


(A kép nem sikerült túl jól, a zsömi színe megegyezik a valósággal, de a sajté nem. Sajnálom, de jobbat nem sikerült készítenem)


Valaki elárulná, hogy hogyan kell linkelni, hogy szóra kattintva nyissa meg a kívánt oldalt?

A sajtnélküli változat szénhidrátnapra megfelel.


Máskor szoktam tenni bele egy kiskanálnyi sikért is a rozsliszt miatt, de most elfelejtettem. Így is nagyon jó szellős lett, gondolom a tönkölylisztnek köszönhetem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése