2009. június 14., vasárnap

Padlizsános tésztasaláta

Mai napot nem töltöttük itthon, szomszéd városba mentünk át agape vasárnapra a Baptista Gyülekezetbe. Ez abból áll, hogy összejövünk, délelőtt és délután istentiszteletet hallgatunk, Istent dicsőítjük énekekkel, imákkal. Természetesen egy nap hosszú, és mivel emberek vagyunk nem csak a lelkünket kell tápláljuk, hanem a testünket is. Ezt félig batyus rendszerrel oldották meg, a husit rendelték, a salit és a sütit vitte minden család. Minden az asztalra kerül, aztán jöhet a válogatás a finom falatok közt.
Szénhidrát napom lévén igen erősen elgondolkodtam, hogy mit is vigyek amiből aztán én is ehetek, és ekkor jött a barátnőm mentő ötlete, hogy látott a neten olyan tésztasali receptet aminek az öntete nem tejfölös-majonézes hanem mustáros-ecetes. Hát első hallásra nem dobtam hátast, mivel kb. 10 éve a mustárt nem is igazán tudtam elképzelni másba mint a majonéz összetevői közt, az ecettel sem régen barátkoztam meg, úgy hogy kicsit meredeknek tűnt az ötlet, de gondoltam azért én is körülnézek a neten ez ügyben. Sok receptet elolvastam, igazán egy sem fogott meg teljesen, de azért gondoltam egy próbát megér a dolog.
Így alakult az én tésztasalim receptje:

Hozzávalók:

2 kisebb padlizsán
3 paradicsom
1 kisebb fej vöröshagyma
3 gerezd fokhagyma
30 dkg fusilli
4 ek olaj (és még egy kicsi a padlizsán sütéséhez)
1,5 ek balzsamecet
1,5 ek mustár
1 kk bazsalikom
1+1kk petrezselyem
1,5 kk görögös fűszerkeverék ( az Aldiba vettem, nincs benne ízfokozó, számomra ez fontos, de hiányában mindenképp tegyünk bele még egy kis őrölt koriandermagot és oregánót)
0,5 kk méz
só, bors ízlés szerint

A padlizsánt meghámoztam, kb 1x1-es kockákra vágtam, kicsit lesóztam, kb 30 percig hagytam csöpögni.
Közben hagymát felaprítottam, kb 1,5 ek olajon elkezdtem kicsit pirítani, hozzá reszeltem a fokhagymákat, kicsit vele is pirítottam, majd hozzá tettem a padlizsánt, kb 1 kk petrezselyemzöldet, 0,5 dl vizet és fedő alatt készre pároltam.
A tésztát sós vízben kifőztem.
Közben a paradicsomot kis kockákra vágtam. A szószhoz az olajat, mustárt, ecetet, mézet, petrezselyemzöldet, bazsalikomot, görögös fűszert, sót, borsot egyneművé kevertem.
Mikor a tészta megfőtt lecsepegtettem, összekevertem előbb a szósszal, utána a padlizsánnal és paradicsommal, mikor kihűlt hűtőbe tettem, egy éjszakát érlelődött.
Nagyon kapós lett, hamar elfogyott. El tudom képzeli grillezett húsok köreteként, de szerintem magában is megállja a helyét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése