2009. június 20., szombat

Svéd gombasaláta


Ezt a receptet még a netetzős időszakom elején találtam a Mindmegette oldalon, Mirza receptje. Kipróbáltam, nagyon megszerettem, mást nem is kerestem azóta. Kicsit változtattam azért rajta, 1,5 dl bor helyett csak 0,5 dl-t teszek bele, a többi ugyan az.
Hozzávalók:
500 gr csiperke
2 fej vöröshagyma
0,5 dl fehérbor
só, bors, szerecsendió, kakukkfű ízlés szerint (nálam ez 1 kk só, 1/4kk bors, 1/2 kk szerecsendió, szűk kk kakukkfű)
2 ek sűrített paradicsom
3 ek ketchup
2 ek olaj
A gombát megmossuk, kalapját megfosszuk a héjától. A szárát apróra vágjuk, a kalapját vékonyan felszeleteljük.
A vöröshagymát apróra vágjuk, 2 ek olajon üvegesre pároljuk, rátesszük a gombaszárakat, azzal is kicsit pároljuk majd a többi gombát is hozzáadjuk. Fűszerezzük ízlés szerint, kb 0,5 dl vizet öntünk alá és fedő alatt készre pároljuk.
Közbe a bort, sűrített paradicsomot, ketchupot összekeverjük, majd ráöntjük a már puha gombára. Összefőzzük, megkóstoljuk, ha kell még fűszerezzük, ha savanyúnak találnánk akkor kicsi cukorral helyre hozhatjuk az összhangot, és már kész is.
Én melegen hidegen egyaránt szeretem, de azért jót tesz neki a behűtés.Ehetjük önmagában de sült húsok köreteként is.
Én ezt fehérjenapra soroltam a gomba miatt, bár erről megoszlanak a vélemények. Mindenki maga döntse el, hogy keményítőnapon vagy fehérjenapon eszik gombát. Én a fehérjét választottam, mert néha jól esik nem húst enni azon a nap.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése