2009. június 17., szerda

Köménymagleves


Hát ez az étel nem éppen ide való, de mégis két okból felteszem:
-ez az egyik kedvenc levese a két lányomnak
-nem hallottam még senkitől, hogy így csinálná, kivéve a családom
Hozzávalók:
köménymag kb 12,5 gr
egy kicsi hagyma
2 nagy tojás
liszt vegyesen( finom liszt, tk rozs, tk tönköly, graham, fehér rozs)
tej
só, bor, paprika
A köménymagot hideg vízbe feltesszük főni, a vége felé beledobjuk a hagymát. Ha van időnk akkor hagyjuk állni a teát, ha nincs akkor növeljük a köménymag mennyiségét, úgy főzzük.
A tojásból és a lisztekből és egy kevés sóból keverjünk galuska tésztát. Én kb 2/3 arányba teszem a tk liszteket vegyesen.
Az edénybe, amibe majd elkészül a leves, tegyünk egy ek finom lisztet és egy ek fehér rozslisztet. Olaj nélkül pirítsuk meg kissé, vigyázat hamar megég. Mikor szépen megpirult akkor tegyük hozzá az olajat, ép csak melegítsük össze, tegyünk rá ízlésünknek megfelelő mennyiségű sót ,borsot és paprikát. Kavarjuk el, öntsük fel egy kicsi hideg vízzel, kavarjuk csomó mentesre, majd öntsük rá a kömény teát. Mikor felfő szaggassuk bele a galuskát, főzzük meg, a végén öntsük fel kicsi tejjel, főzzük újra fel.
Édesanyám régen még pirított mellé kenyeret is, én azt már nem szoktam. A nagylányom galuskás levesnek nevezi.
Természetesen sima fehér lisztel is elkészíthető, a tk liszteket csak én szoktam hozzátenni.

2 megjegyzés:

  1. Én is szeretem,de én pirított kenyérkockákkal.Nálunk apukám szokta csinálni,az nagyon finom

    VálaszTörlés
  2. Gyermekkorunkba mi is úgy ettük, én már nem csinálok mellé kenyérkockákat, a galuska jó bőven van benne. Kis családom meg nem hiányolja. De biztos, hogy fincsi tud lenni vele is nélküle is.

    VálaszTörlés