2010. március 1., hétfő

Gombás fasírt


Egy változat fasírtra, ízben nem igazán a érvényesül a gomba ( olyannyira nem, hogy a még a lányaim is megeszik így), de állagán változtat, lágyabb lesz, és ha sima csiperkét használunk, akkor olcsóbb is. Nagyon finom őzhússal is, egy időben sokszor jutottunk hozzá őzhúshoz, kedvenc volt belőle a pörkölt és a gombás fasírt(ehhez mindig daráltam egy kis szalonnát is). Most őzhúsom nem volt, sertés és pulykahúsom volt vegyesen, abból készítettem.

Hozzávalók:
500 gr darált hús
250 gr gomba (csiperkét szoktam venni hozzá, de erdei gombával biztos finomabb lenne, akkor talán még az ízén is érződne a gomba, bár azt lehet csak én díjaznám)
1 tojás
só, bors, paprika,fokhagyma ízlés szerint
zsemlemorzsa amennyit felvesz

A fentieket összekeverjük, gombócoljuk, majd forró olajban kisütjük.

Egy kis személyes: kb. 1 hét szünet következik, de nem veszek el, majd jövök. Addig is jó olvasgatást az idetévedőknek!

14 megjegyzés:

  1. Én a fasírtba és töltött húsba teszem darálva a gombát, mert a fiúk "nem szeretik". Így meg szívesen megeszik.

    VálaszTörlés
  2. :)) Így még talán az én bogyókám is megenné a gombát. Köszi, ki fogom próbálni! :)

    VálaszTörlés
  3. Nézz be kérlek a blogomba vár ott rád valami :)

    VálaszTörlés
  4. Nézz be hozzám,díjat kaptál!:-))

    VálaszTörlés
  5. Mi is díjaztunk, kérlek nézz be hozzánk!

    VálaszTörlés
  6. Nézz be hozzám is légyszíves:)

    VálaszTörlés
  7. Csatlakozom a sorhoz, ha jut időd, hozzám is :)

    VálaszTörlés
  8. Szia!
    Elkészült a fondant-tortám!!!
    MInden, ami rosszat el tudsz képzelni, azt "megcsinálta". Töredezett, mállott, ragadt...
    Minden volt, csak rugalmas nem...
    Végül már olajos kézzel formáztam... :-(
    Mit ronthattam el?

    VálaszTörlés
  9. Vali, ugye? Akkor nalatok is hasonlo gondok vannak:))

    Egycsipet, szerintem nyugodtan probalkozhatsz.

    Andi, koszi!

    Bianka, Andi, Liza, Kata, Zsiri amint hazaerunk megyek!

    Kata, igy latatlanba nehez megmondani, de gondolom eloszoris tul sok porcukort gyurtal bele, ezert volt kemeny, a malas akkor szokott elojonni, ha szemcsesebb a porcukor mint kellene, ragadni meg gyanitom azert ragadhatott, mert tulsagosan fellagyitottad valamivel.
    Az hogy kemeny nem gond, mert kitarto, alapos margarinos atgyurassal formalhatova lehet tenni, egy kis mikrozas nem art olyankor, a malas mar nehezebb ugy, mert az a porcukor hibaja altalaban,ha meg tul ragacsos akkor meg kell belegyurni vagy egy kis kemenyitot, vagy egy kis porcukort, de gyakran csak egy kis pihentetes is megteszi. Tudom, hogy nem vigasztal, de azert erre is ra kell erezni, mint pl a kelttesztakra, ha egyszer kitapasztalod mikor jo utanna mar konnyu dologd van.

    VálaszTörlés
  10. Jöttem egy szelet friss kenyérrel, és ettem három golyót!:)))

    VálaszTörlés
  11. Néz be hozzám is! :)

    VálaszTörlés
  12. Mire hzaértek már egy golyóbis sen lesz a tányéron. Imádom és szeretjük. Bár nálunk mindenki szereti a gombát, mégis meg szoktam darálni, valahogy úgy jobban izlik. Fincsi!

    VálaszTörlés
  13. A lényeg pedig lemaradt. Légyszives egy percet szánj rám, s kukkants be hozzám. Köszönöm.

    VálaszTörlés