2010. március 14., vasárnap

Erdélyi Raffaello szelet

Nem hiszem, hogy tudnék ezzel a sütivel újat mondani, sokan ismerik és készítik, sok helyen láttam már, én legelőször a Rámás füzetben láttam meg, és onnan is próbáltam ki. Nagyon finom süti, de nem túl kiadós, ha azt nézzük, hogy 10 tojás is benne van. Én most kicsit változtattam rajta, bár egy része véletlen volt, ugyanis a felső részhez egyszerűen a kakaót elfelejtettem kimérni, de így is elég sötét lett a diótól, az izében kakaó nélkül meg méginkább a Raffaellora hasonlít, szóval ezután lehet akarattal fogom kihagyni, és kipróbálom majd dió helyett mandulával, úgy még Raffaellosabb lenne. Mivel kakaót kifelejtettem belőle tartottam tőle, hogy a végeredmény túl édes lesz, így a krémbe kicsit csökkentettem a cukor mennyiségén.

Hozzávalók:

a fehér laphoz:
5 tojásfehérje
15 dgk cukor
15 dkg kókuszreszelék
2 ek rétesliszt
fél csomag sütőpor

a barna laphoz:
5 tojásfehérje
15 dkg cukor
15 dkg darált dió
2 ek rétesliszt
fél csomag sütőpor

a krémhez:
10 tojássárgája
17 dkg cukor (20 dkg helyett, elég lenne 15 is)
1 ek vanília kivonat, vagy 1 cs vaníliáscukor
1 csomag vaníliás pudingpor
3 dl tej
25 dkg margarin

díszítéshez:
kókuszreszelék

Mindkét lap esetében a tojásfehérjét csipet sóval felverjük, majd hozzá adjuk a cukort, kemény habbá verjük. A kókuszreszeléket (ill. diót) a lisztel és a sütőporral elkavarjuk, majd a kemény habhoz keverjük egy kézi habverő segítségével. Egy kb. 35x28-as tepsit kibélelünk papírral, majd elegyengetjük benne a tésztát, majd 175 fokon sütjük, míg szép szint kap.

A tojások sárgáját a cukorral fehéredésig kavarjuk, majd hozzáadjuk a vaníliát a pudingot, jól elkavarjuk, majd a tejet is hozzáadjuk, és folytonos kavargatás közben sűrű péppé főzzük, majd lehűtjük. A puha margarint kihabosítjuk, majd hozzá adjuk a lehűlt pépet, és jól kidolgozzuk vele is.

A kókuszos lapot tesszük alulra, rá a krém fele, majd rá a diós lap, rá a maradék krém, kókuszreszelékkel megszórjuk. Hűtőbe tesszük, hogy összeérjen, majd tetszés szerint vágjuk. Én most egészen apró falatkákká vágtam, kb 2,5x2,5 cm-re.

11 megjegyzés:

  1. Ez is már régóta a kipróbálandók közt van,nagyon szép lett a Tiéd,gratula!:-))

    VálaszTörlés
  2. Szép a sütemény és a fotó is!
    Ügyes vagy Kiskukta!

    VálaszTörlés
  3. Guszta nagyon es meg hazai is:)

    VálaszTörlés
  4. Az ilyen süteményeket én csak enni szeretem, de azt nagyon!
    Nézz be hozzám légyszíves!

    VálaszTörlés
  5. Szia Noémi!

    Örülök, hogy ismét itthon! :)

    Vártam már az újabb finomságot!

    Kérlek, nézz el hozzám, mert én is Neked szántam egy ajándékot!

    Kricky

    VálaszTörlés
  6. Ez nagyon tetszik nekem, meg soha nem ettem, de szuper finom lehet! Receptet viszem, koszi!

    VálaszTörlés
  7. Csodaszép kockáid lettek! :))
    Már én is megsütöttem egyszer, tényleg nagyon finom, csak egy kicsit édes... Legközelebb én is biztosan leveszek a cukorból. :)

    VálaszTörlés
  8. Andi, szerintem nem fogsz benne csalódni!

    Mary, köszönöm!

    Edó, így igaz!:D

    Daisy, én csinálni is szeretem, sajna enni is. megyek azonnal!

    Kricky, örülök, hogy hiányoztam! Megyek azonnal!

    Judith, próbáld ki, szerintem megéri.

    Egycsipet, igen, érdemes levenni, még fogok következő alkalommal csökkenteni.

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta, nagyon tetszik, nagyon ügyes vagy!!!
    NAGYON NAGYON NAGYON:)))

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy rád találtam, nagyon jó a lapod, és nagyon finom a sütemény, most húsvétra megsütöttem.
    Blogbejegyzésem itt:
    http://zseniko.blogspot.com/2010/04/husveti-edessegek.html
    Még egyszer köszönöm, és gyakran fogok bekukkantani hozzád.
    Enikő

    VálaszTörlés
  11. Enikő, én is örülök, hogy rám találtál, annak meg főleg, hogy ízlett is a süti!

    VálaszTörlés