2009. november 21., szombat

Mini mákos-túrós kuglófok


Maradt 200 gr túróm, ami már egyszer le volt fagyasztva, ehhez kerestem receptet, itt meg is találtam. Nagyon finom kis kuglófok lettek belőle, máskor is készül majd nálunk úgy érzem. Igazából normál kuglófsütőre szól a recept, de tegnap kaptam a szomszéd bácsitól egy csomó sütikiszúrót és 20 kosárka formát, feleségéé volt, aki már nyáron sajnos meghalt, a szomszéd bácsi meg felajánlotta nekem ezeket a formákat, én meg örömmel fogadtam el, így van Ica nénitől örökségem. Persze nem bírtam ki, hogy ma ne eszeket próbáljam ki, számomra megfelelnek mini kuglóf formának is.
Hozzávalók:
6 db tojás
20 dkg porcukor
20 dkg túró
1,5 dl olaj
2 ek limoncsello (nekem ez nem volt, tettem 1 ek vizet és 1 ek citromlevet)
1 citrom reszelt héja (felet tettem)
20 dkg liszt
1 cs sütőpor (csak fél volt itthon, így annyi került bele, meg egy csapott kk szódabikarbóna)
10 dkg darált mák
0,5 dl tej
+ zsír és zsemlemorzsa a forma kikenéshez
A toásfehérjét pár csepp citromlével és egy csipet sóval felvertem, majd bele tettem 50 gr porcukort, kemény habot vertem.
A tojássárgát a többi cukorral kihabosítottam, hozzá a túró, citromlé és víz, olaj, citromhéj, végül a átszitált sütőporos liszt, mák, jól eldolgoztam, majd a tojáshabbal óvatosan összeforgattam.
Zsírral kikent, zsemlemorzsával megszórt formákba kanalaztam( a húsz kosárka nem volt elég hozzá, még 7 szív alakú muffinformát is megtöltöttem ezzel az adaggal)majd 180 fokon sütöttem, míg szép szint kapott és nem ragadt a fogpiszkálóhoz.

8 megjegyzés:

  1. szia!
    aranyosak lettek! :))
    nekem is vannak ilyen formáim, a legjobb barátnőmtől kaptam, és imádok benne sütit készíteni! :) szerintem jó hogy ebben sütötted, új formát adtál a kuglófnak! :D

    VálaszTörlés
  2. Nekem is van ilyenem, de egy pár darabra rácsuktam a fiókot... Hát, azok kicsit deformáltak lettek...:))) Lehet bennük homorú sütit sütni!
    Nagyon szépek lettek!
    Jah, és mióta tökösödtél így be?:)))))))))

    VálaszTörlés
  3. A túrós kuglóf ötleten már én is gondolkodtam. Nagyon szépek,bíztos finom a mákkal a túró!:-)))

    VálaszTörlés
  4. Szia Niki!
    Hát nekem is nagyon tetszenek, és nagyon örülök, hogy megkaptam, mert nekem így örök emlék, hogy a kedves szomszédasszonyomé volt, ő sütött benne régen, én meg most folytatom.

    Szepyke, ma állítottam ezt be, a karácsonyiig ez lesz. És sok behomorodott?

    Andi, én is nézegettem már rég túrós kuglófot, ki is néztem egyet amit elkészítek, de ma rábukkantam erre, és ez győzött ma, de nem bánom mert fincsi, a túró igazából nem nagyon érződik rajta, a mák domilnál.

    VálaszTörlés
  5. Igen, de van belőle vagy 15 db, tehát annyira nem gáz!

    VálaszTörlés
  6. Judith, köszi szépen!

    Szepyke, az jó, ha sok van, nekem is van 20, ez épp belefér a gáztepsibe.

    VálaszTörlés