2010. január 27., szerda

Rozsos molnárka

Eddig még nem készítettem soha molnárkát, az alaprecept E.Margit receptje, itt megtekinthető, ez csak kenyérlisztes, mivel amúgy is édeskés gondoltam jól passzol majd hozzá a rozs liszt is, és tényleg így volt. Formázása nem sikerült valami jól, de úgyis az íze a fontos.

Hozzávalók:

420 gr BL 80-as liszt
180 gr tk rozsliszt
60 gr olaj
1 tojás
3 dl tej
2 ek cukor (volt barna cukrom, azt tettem)
1,5 kk
1/2 ek sikér
25 gr élesztő

A tejet, olajat, sót, tojást a kenyérsütő üstjébe rakjuk, a liszteket, cukrot, sikért összekeverjük, majd ezt is beletesszük az üstbe, a tetejére morzsoljuk az élesztőt. Megdagasztatjuk, duplájára kelesztjük.
Lisztezett felületre borítjuk, majd tetszés szerinti darabszámra vágjuk, én kicsiket akartam, ezért 8 felé vágtam. Mindegyik darabot kb 12x 12-es négyzetre nyújtottam, átlósan elvágtam, majd csücsöktől kezdve feltekertem, fordítva mint egy kiflit, majd a a végeit aláhajtottam. Így 16 db molnárka lett.
Sütőpapírral ellátott tepsire tettem őket, kelesztettem, lespricceltem,majd sütöttem 200 fokon. Le kellett volna kenni a tetejét tojássárgával, időhiányában ezt nem tettem meg.
A rozsliszt ellenére laza szerkezete lett.

3 megjegyzés:

  1. Hoztam egy könyves témát, ha van kedved válaszolj légyszi:
    http://lettudatoskonyha.blogspot.com/2010/01/konyvlista.html

    VálaszTörlés
  2. Andi, köszi!

    Renáta, mindjárt megyek!

    VálaszTörlés