2010. április 1., csütörtök

Kosárka


Első kosárka sütési próbám, de nem utolsó. Jade konyhájából kölcsönöztem a receptet, ami így szól:

Hozzávalók a tésztához:
10 dkg zsír
15 dkg margarin (vajat tettem)
50 dkg liszt
10 dkg cukor
csipet só
5 tojás sárgája
2-3 ek tejföl
1 tk sütőpor
Töltelék:

tetszés szerinti gyümölcslekvár/dzsem, csoki
5 tojás fehérje
1 tk vanília kivonat
15 dkg cukor
25 dkg darált dió
A formát kikenjük zsírral.
A lisztet, sütőport, sót, cukort elkavarjuk, majd belemorzsoljuk a zsiradékot, majd a tojások sárgáját, végül annyi tejfölt, hogy nyújtható tésztát kapjunk. Lisztezett felületen kb 3-4 mm vastagságúra nyújtjuk, majd kiszaggatjuk (én kb 9,5 cm átmérőjű poharat választottam hozzá) lazán beletesszük a formába, majd tetszés szerint töltjük, én ilyeneket csináltam:
- csokisat, ami tészta rá egy kocka mogyorós töltöttt csoki, rá a töltelék
- meggyeset, ami tészta, meggydzsem, töltelék, rá (mirelit)meggyszemek
-barackosat, ami tészta, sárgabarackdzsem, töltelék

A csokisat megsülés után étcsokiba mártottam, a meggyeset étcsokival díszítettem, a barackosat fehér és étcsokival cirkalmaztam.

A dióhab elkészítése:
A szobahőmérsékletű tojásfehérjéhez tettem csipet sót, pár csepp citromlevet, majd felvertem, hozzáadtam a cukort, kemény habbá vertem, majd egy kézi habverővel belekevertem a diót és a vanília kivonatot.

Húsvétra készült ez a finomság, jól elvan elméletileg egy zárt dobozban, csak érje meg az ünnepeket. Egy adagból kb 30 kosárkára számíthatunk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése