2010. április 27., kedd

Tárkonyos pulykagombóc leves

Mindenből volt egy kevesem, leginkább tárkonyos krumplilevest szerettem volna főzni, de nem volt csak két krumplim. Volt két nagyobb rózsa karfiolom is, így azt is odakészítettem. Gondoltam jó lenne bele egy kis húsféle is, így elővettem egy kis csomag (200g) darált pulykát, ennyit szoktam mostanában levesekhez elcsomagolni, fagyasztani, és készítettem belőle egy kis gombócot is, kicsit rendhagyó módon. A végeredmény meglepően jó lett.

Hozzávalók:

2 nagyobb krumpli
2 rózsa karfiol
fél fej vöröshagyma
1 gerezd fokhagyma
fél fej karalábé (fagyasztott)
200 g darát pulyka
zabpehely
só, bors, paprika, petrezselyemzöld,vegamix, tárkony
kefir (kaukázusi, házi kefirgombából)
víz
olaj

A vöröshagymát apróra vágtam, a krumplit felkockáztam, a karfiolt apró rózsákra szedtem.
A húst fűszereztem sóval borssal, paprikával, petrezselyemzölddel, öntöttem hozzá 1 ek kefirt, majd annyi zabpelyhet tettem hozzá, hogy gombócolható masszát kapjak.
Két kanálnyi olajon a vöröshagymát kicsit megfuttattam, majd ráreszeltem a fokhagymát, felöntöttem kb 1l vízzel, sóztam, tettem hozzá vegamixet, egy teatojásba jó sok tárkonyt és a fél karalábét (ezt direkt levesek ízesítésére tettem el, kicsit már fás, így nem szoktam csak bele főzni az ízéjért). Mikor felforrt beletettem a mini húsgombócokat, fűztem kb 10 percet , majd hozzátettem a krumplit és a karfiolt is, tetem hozzá még vizet, mert nagyon sűrűnek találtam, majd addig főztem, míg minden megpuhult.
A végén kefirrel savanyítottam, beletettem kb 1,5 dl kefirt. Nagyon jó volt vele dolgozni, még soha nem tettem kefirt levesbe, féltem is, hogy könnyebben összekapódik mint a tejföl, de nem így volt. Azért nem egyből a forró levesbe öntöttem, hanem ugyanúgy mint tejföl esetén, mindig kevés forró levessel hígítottam. A tárkonyhoz nagyon jól passzol a kefir, de szerintem más savanykás levesbe is nyugodtan tehetjük.
Szóval nekem ez most nagyon új, még nem használtam ilyesmire kefirt, de ezután többször fogom, mert ízlett a végeredmény.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése