2012. január 7., szombat

Paradicsomos húsgombóc


Bolognai spagettit akartam készíteni, mindent vettem hozzá, csak spagettit nem...Ezért az  itthon fellelhető alapanyagokra hagyatkoztam:)
Mivel eredeti tervemet nem tudtam követni, s mivel amúgy is ma kísérletezős kedvembe voltam, így kerestem egy jónak tűnő receptet és azt készítettem el.  Egyből tisztatésztához fordultam, és lám legfrissebb bejegyzése ilyen paradicsomos húsgombóc,  csak ő saját készítésű spagettivel tálalta... hát biztos nagyon finom lehet.

Pár dolgot azért változtattam, mert nekem jelenleg nincs itthon friss zöldfűszerem, sem parmezán sajtom.

Hozzávalók a szószhoz:

2 evőkanál olívaolaj
1 nagy hagyma, durvára aprítva
4 gerezd fokhagyma, reszelve
2x400g hámozott paradicsomkonzerv
1 sárgarépa, meghámozva, félbevágva
1 cik zeller
kis kakukkfű, zsálya
1 kiskanál bazsalikom
só, frissen őrölt bors

A hagymát az olajon üvegesre  pároltam, hozzáadtam 2 gerezd fokhagymát, majd a paradicsomkonzervet, a paradicsomokat szétnyomkodtam. hozzáadtam a zöldfűszereket, répát és a zellert és lassú tűzön főztem kb. 1 órán át. Közben megsütöttem a húsgombócokat, és megfőztem a tésztát. 
A szószból kivettem a répát és a zellert, a többit kicsit összeturmixoltam. Hozzáadtam a húsgombócokat és a maradék fokhagymát, összeforraltam.

Hozzávalók a húsgombócokhoz:

500 gr darált disznóhús
e vízbe áztatott kinyomkodott kenyérszelet
egy kis tojásfehérje (el is maradhat, de nekem pont volt kimaradva)
1 kis gerezd fokhagyma
só, bors, petrezselyemzöld 

Az alapanyagokat összedolgoztam, forró olajban világosra sütöttem. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése