2011. október 15., szombat

Őszi pite- dióhabbal és birsalmával



Nagyon finom ez így együtt!  A birsalma és a dióhab már bizonyított nálunk rétesben (recept ITT), gondoltam érdemes más formában is önteni ezt a remek párost. Nem csalódtam :)

Hozzávalók (24 cm formához):

a laphoz
4 dkg zsír
6 dkg margarin
20 dkg liszt
4 dkg cukor
csipet só
2 tojássárga
1 ek tejföl/joghurt
1/2 tk sütőpor

az almás töltelékhez
kb. 700 g birsalma (megpucolva mérve)
100 g cukor (ha lehet nádcukor)

a dióhabhoz
2 tojásfehérje
6 dkg cukor
10 dkg dió

Az megpucolt almát megreszeljük, majd a cukorral együtt megpároljuk kb. 15 perc alatt, félretesszük hűlni.

A laphoz a lisztet a zsiradékokkal, sóval, sütőporral elmorzsoljuk, utána mindent hozzáadva gyors mozdulatokkal gombóccá gyúrjuk. Egy piteformát  kizsírozunk, majd a tésztát nagyobbra nyújtjuk mint a forma, és kibéleljük vele a formát. A túllógó részt levágjuk, ebből lesz a díszítése.
Ha ilyen kerámiaformánk van, akkor megszurkáljuk villával, és kicsit elősütjük forró (kb. 180 fokon) sütőben, míg színt nem vált. Ha fém formánk van, akkor ezt nem kell megtenni.

Miközben a lap elősül, addig keményre verjük a tojáshabot a cukorral, majd a végén beleforgatjuk a diót is.
Az elősült lapra halmozzuk a párolt birsalmát, ezt pedig befedjük a diós habbal. A maradék tésztából tetszőlegesen díszíthetjük a sütink szélét/felszínét. Készre sütjük.

5 megjegyzés:

  1. Milyen szép lett, a díszítés nagyon tetszik, már én is gondolkoztam, a legközelebbi pitém dekorálásán! Nagyon jó ötlet!! Igazán finom szaftos kis pitét sütöttél! :)

    VálaszTörlés
  2. épp tegnap vettem birsalmát, imádom...
    már lekvárt is csináltam belőle, befőttet... hmm.. most jöhet a süi... köszönöm mégegyszer a recit...

    VálaszTörlés
  3. kimaradt a t betű,,,, süti akart lenni

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik és szinte érzem az íz kombinációt, ezen kívül dekoratív! Gratulálok!!

    VálaszTörlés