2011. október 31., hétfő

Csokoládés pöffeteg


Sok receptet találni neten, én a Moháét választottam. Nagyon finom lett. Nem változtattam rajta, úgy jó ahogy van.

Hozzávalók:

100 g étcsokoládé
50 g vaj
1 tojás
50 g cukor
1 teáskanál vaníliakivonat /vagy 1 evőkanál vaníliás cukor
1 evőkanál tej
1 evőkanál rum vagy amarettó likőr (én dió likőrt tettem bele)
1 kávéskanál nescafé
1 kávéskanál őrölt fahéj
150 g liszt
1 púpozott evőkanál kakaópor
1 teáskanál sütőpor
hempergetéshez: porcukor


A csokit a vajjal felolvasztjuk.

A tojást a cukorral, csipet sóval kihabosítjuk, majd hozzáadjuk a likőrt, tejet, fahéjat, kávét, vaníliát, majd elkeverjük benne a csokis keveréket is.

A lisztet a kakaóval, sütőporral rászitáljuk, elkeverjük, majd a masszát egy éjszakára (nálam kb. 2 órát állt, így is működött a dolog) hűtőbe tesszük.

Diónyi gombócokat formázzunk (én 20 gombócot formáltam), alaposan porcukorba forgatjuk, sütőpapírral ellátott tepsibe tesszük, és 180 fokon 12 percig sütjük (tovább ne, mert állítólag megkeményedik). A tepsin nagyjuk kihűlni.

3 megjegyzés:

  1. Hú de szép lett neked! Ugye milyen finom is? Nálunk a lányok két perc alatt eltüntetik:))

    VálaszTörlés
  2. Tényleg nagyon finom, bár ez nem volt kétséges számomra :) Hát elkopott volna seperc alatt az biztos, azért tettünk félre a dobozba holnapra is...

    VálaszTörlés
  3. Ugye ezt szívesebben megeszi Odett is , mint a szendvicset ?
    Puszi nektek ! Robi hogy van?

    VálaszTörlés