2011. szeptember 11., vasárnap

Fűszeres almás kocka

(katt a képre)

Vettem a minap akciós almát, háááát ehetetlenül savanyú volt, s mivel nem akartam, hogy kárba menjen inkább sütibe sütöttem, így nagyon finom lett :)
Tavaly megtetszett Trinity kekszes kérmes almása, el is raktároztam fejemben, s most ez volt a kiindulópont, de mindent megvariáltam benne, így már nem is hasonlít a két süti egymásra, csak annyiban, hogy ez is rétegezve van.

Hozzávalók:

a laphoz
100 + 40 g cukor
175 g liszt
50 g darált dió
1 kk fahéj
0,75 dl olaj
0,75 dl tej
2 tojás
1/2 cs sütőpor

a krémhez
300 g jól lecsöpögtetett tejföl
450 g joghurt
100 g barna nádcukor
ízlés szerint fahéj

az almás réteghez
kb. 1200 g savanyú alma
ízlés szerint cukor és fahéj

a grillázshoz:
maréknyi dió
2-3 ek cukor
fél evőkannyi víz

A lap lényegében a tortákhoz használt lap, diós változatban, kis fahéjjal megbolondítva , részletes leírás és fázisfotók ITT olvashatóak. A tepsi mérete amibe sütöttem 27,5x19 cm. a kész sütit 24 szeletbe tudtam vágni, elég kiadós, magas süti lett belőle.  A lapot kihűlés után 3 részre vágtam egy tortafűrész segítségével.

A krém hozzávalóit alaposan elkevertem, 20-30 perc állás után átkavartam, ekkora már feloldódott benne a cukor, így teljesen sima lett a "krém".

Az almás réteghez az almát megpucoltam, majd apró kockákra vágtam. Egy sütőpapírral kibélelt tepsibe tettem, megszórtam -3 ek cukorral, és egy kis fahéjjal, majd fedtem alufóliával és forró sütőbe toltam. Egyszer átkavartam, ellenőriztem az édességét, még tettem hozzá kis cukort és fahéjat is, majd puhára pároltam.

Mikor minden kihűlt, készen volt akkor rétegeztem a sütit, lap, krém, almaréteg és így tovább, összesen 3x, majd ment a hűtőbe 1 éjszakára.

Tálalás előtt diós grillázzsal szórtam meg.

Férjem szerint nagyon karácsonyi hangulatú süti kerekedett belőle, majd karácsonykor ismételünk, mert lesz ismétlés, megéri :)

2 megjegyzés:

  1. Hát ha nem mondod, hogy almás, én azt hittem marlenka! Almás marlenka))) Köszi a feliratkozást, viszonzom, annál is inkább mert azt hiszem találok majd itt nekem való dolgokat.

    VálaszTörlés