2011. augusztus 24., szerda

Hamburger



Halburger szerepel már a blogomon, de hamburger nem, pedig inkább ez a jellemző nálunk :) Most nagyon-nagyon finomra sikeredett, ezért megérdemli, hogy bekerüljön a blogba.

A zsömle most is a halburger receptnél leírt módon készült.

A húspogácsát most így készítettem:

500g darált marhahúst, 1000 g zsírós darált disznót, 1500 g darált pujkahúst elegyítettem.
Hozzáadtam kb 30 cm kolbászt kis darabokra vágva, sót kb. 4 kk-al, borsot ízlés szerint, kb 2 ek ketchupot, és kb 4 ek worcester szószt. Elegyítettem, majd az 1 adag zsömléhez 1 kg kész masszát sütöttem meg. A maradék masszát lefagyasztottam, így következő alkalmakkor már csak sütni kell :)  Most kisebb zsömlét készítettem, de logikusan annyi részbe osztjuk a húst, ahány zsömlénk van, majd megformázzuk a húspogácsákat, és grillen megsütjük (de sütőbe is lehet).

A szószhoz:
2 gerezd fokhagymát kb. 2-3 ek olivaolajjal és 3 csipet sóval kikavartam, majd adtam hozzá kb. 2-2,5 dl tejfölt, kb. 1 dl majonézt. 1 ek (aprószemű, jó savanykás) kapribogyót apróra vágtam, ezt is elkevertem, egy kis csilit, csipet cukrot és adtam hozzá és kicsit utánsóztam.  Nagyon fincsi lett, máskor is fogom készíteni, jól összepasszolna egyéb grillezett húsokkal is, majd próbálgatom.

Tálalással kapcsolatosan, mostanában ráálltam arra, hogy a zöldségfélét inkább mellé teszem, így könnyebben lehet enni a végeredményt, nem csúszkál, nem esik szét kezünk közt a falat.

3 megjegyzés: