2010. december 15., szerda

Csokis-mákos keksz

Elkezdtem a karácsonyi kekszes dobozok feltöltését, elsőként erre a Maricánál talált kekszre esett a választásom. Egyúttal felhasználtam a kakaómasszából felhalmozott mikuláscsokik jórészét, amit amúgy "nyersen" nem eszünk meg, de így megsütve már ehetővé válik számunkra. Így is nagyon finom lett, igazi csokival pedig biztos még finomabb.

Hozzávalók:
150 g lágy vaj / margarin
1 csipetnyi só
70 g kristálycukor (eredetiben 100 g, de nekem nem étcsokim volt, így jónak láttam csökkenteni kicsit a cukron)
100 g barna nádcukor
1 tojás
250 g liszt
1 teáskanál szódabikarbóna
100 g zabpehely
3 púpozott evőkanál egész mák
150 g aprított étcsokoládé
3 mandarin leve (eredetiben egy citrom leve és héja, és fél narancs leve)

A margarint a sóval kikavarjuk, majd hozzáadjuk a cukort és a tojást, jól eldolgozzuk.
A lisztet, szódabikarbónát, zabpelyhet, mákot, csokit elkavarjuk, majd hozzáadjuk a vajas keverékhez. Végül hozzáadjuk a mandarinlevet, nekem épp formázható masszám lett, ha narancsot és citromot használunk valószínű szükséges a hűtés, hogy keményedjen a massza. Nedves kézzel diónyi gömböket gömbölygetünk, majd kicsit ellapítjuk. Sütőpapírral ellátott tepsire tesszük, majd 180 fokon kb. 20 percet sütjük, vagy addig, míg a pereme kezd színt kapni. Elején lágy a keksz, de hűléssel ropogóssá válik. Elég sokat nő oldalra, hagyjunk helyet neki. Nekem 36 db elég méretes kekszem lett ebből az adagból.

3 megjegyzés: