2010. szeptember 4., szombat

Kókuszkocka

Kicsit újragondolva, vagy hogy is mondjam...
Régen is dupla adagot csináltam, mert egy szimplához nincs megfelelő tepsim. Most, hogy jópár év után elővetem a receptet (amit nagyon szerettem, nem is tudom miért nem sütöttem mostanában), utánaszámoltam, és elrettentet hogy mennyi margarin/vaj és cukor van egy dupla adagba. Jól megfaragtam, a cukort is, a vajat is, tej egy részét kefirre cseréltem, bónuszként kapott egy kis zabpehelylisztet, ez lett a végeredmény.

Hozzávalók egy nagytepsihez ( kb. 30x40-es):

300 g cukor
60 g vaj
2 tojás
100 g méz
450 g finomliszt
150 g zabpehelyliszt
1 csomag sütőpor
fél kiskanálnyi szódabikarbóna
2 dl tej
2 dl kefir

Hozzávalók a mázhoz:

100 g cukor
3 evőkanál kakaó
1,5 evőkanál keményítő
4 dl tej
190 g vaj
+ kókuszreszelék a hempergetéshez

A cukort, vajat, tojást és mézet jól eldolgozzuk egy mixerrel. A kétféle lisztet és a sütőport elkavarjuk, majd hozzáadjuk a mézes keverékhez több részletben, közben a tejet és a kefirt is hozzáadjuk, jól kidolgozzuk az egészet. Beleöntjük egy sütőpapírral ellátott tepsibe, majd 175 fokra előmelegített sütőbe toljuk, megsütjük. Most is ugyanúgy viselkedett ez a tészta mint rég, a szélei jóval alacsonyabb maradt.
Amit változtattam az arányokban a régihez képest a tésztán, 100 g cukorral és 40 g vajjal kevesebb került bele, a fele folyadék kefir lett, plusz a liszt egy részét lecseréltem zabpehelylisztre (zabpehely megőrölve).

A mázhoz a cukort, kakaót, keményítőt szárazon elkavarjuk, majd hozzáadjuk a tejet, csomómentesre keverjük, majd megfőzzük. Lazább puding állaga lesz. Mikor kész, lehúzzuk a tűzről, beletesszük a vajat, majd olvadásig kavarjuk. Ezután a felkockázott sütit beleforgatjuk, majd meghempergetjük a kókuszreszelékbe.
Nekem pár darab máz nélkül maradt, következő alkalommal 1 dl tejjel többet teszek, de a többi hozzávalón nem változtatok.
Kakaóból lehet többet is tenni, ízlés szerint növelhető, csökkenthető az adag.
Amit változtattam a mázon, 100 g cukorral és 210 g vajjal kevesebb van benne, tejből 12 evőkanál helyett 4 dl, és pluszba van még benne az 1,5 evőkanál keményítő.

A szerkezete jó laza lett, igaz már nagyon rég nem csináltam a sima fehérlisztest, de szerintem ez lazább, úgy gondolom, hogy a kefirt miatt.

12 megjegyzés:

  1. Megunhatatlan! :)
    Nagyon csinosak!

    VálaszTörlés
  2. :-)))) nekem is a kedvencem :-)))de segíts kérlek mi van ha nem rakok bele zabhely lisztet???

    Pusza Ildi :-)

    VálaszTörlés
  3. Imádom
    Nagyon szépségesek lettek

    VálaszTörlés
  4. Ezt a receptet kerestem mindenhol! Most végre megvan! :)
    A héten ilyet fogok készíteni.

    VálaszTörlés
  5. Mónika, én is nagyon szeretem!

    Raindrop, köszi!

    Ildi, semmi, úgy is jó lesz, főleg ha nem vagy edzett a egyéb lisztek használatában.

    Bianka, köszi!

    Mária, örülök, hogy rátaláltál! Azért ez kicsit másabb mint a hagyományos, de szerintem így is fincsi, elég édes, talán kicsit szárazabb, csinálj több öntetet rá, és akkor jobban megmártóztathatod őket.

    VálaszTörlés
  6. Kedvenc gyerekkori sütim.De rég ettem!

    VálaszTörlés
  7. A kókuszgolyón kívül ez az egyetlen kókuszos,amit szeretek. Jó lenne egy falatka!Nagyon guszta!:)

    VálaszTörlés
  8. a kedvencem, hm, de ennék most belőle.

    VálaszTörlés
  9. Finom! :) Kérhetek belőle? :)

    VálaszTörlés
  10. Szia! Megcsináltam! Én marha fél adagot! Úgyhogy jutott is nekem vagy fél kocka. Nagyon finom, könnyű tésztájú lett. Köszönöm szépen a receptet, marad:-)! Bora

    VálaszTörlés
  11. Belly, nekem is egyik kedvencem, és mégis rég készítettem, az újak teret hódítottak, pedig milyen jó is néha a régieket is elkészíteni!

    Brigi, Ildikó, Ami a következő adagból ígérem küldök!

    Bora, köszi a visszajelzést, nagyon örülök neki, annak meg mégjobban, hogy sikered volt vele!

    VálaszTörlés