2010. augusztus 7., szombat

Cukkinis palacsinta pizzás töltelékkel

Lassan úgy érzem tököt tökkel eszünk, végül is nem bánom, mert nagyon kedvelem.
Szeretem azért mert nagyon változatosan elkészíthető, készül belőle nálunk rántott tök/cukkini , lecsóba is kerül, főzelék (nagy ritkán), fasírt, leves, de készül belőle cukkinis süti (gyermekeim egyik kedvence, én meg örömmel készítem nekik, mert telis-tele van rostokal, szerintem tökéletes reggeli egy pohár tej vagy joghurt társaságába), vagy szórt cukkinis-mákos pite (férjem a cukkinis sütik közül inkább erre szavaz), de pékárú is készül vele.
Megint felhalmozódott a sok tökféle a háznál, így gondoltam kipróbálok valami újat, sós palacsintát sütni vele, majd valami töltelékkel megtölteni, kisütni sütőben.


Ez lett belőle, a család többi tagjának is elnyerte tetszését, kivéve nagylányunkat, ő hozta a formáját, s gyakorlatilag megkóstolás nélkül utasította el.

Hozzávalók a palacsintához:

500 g tök tisztán
200 g finom liszt
100 g Graham liszt és zabpehely liszt vegyesen
5 dl tej
1 kiskanál só
1 kiskanál bazsalikom
2 csipet bors
2 kockacukornyi olvasztott vaj
víz amennyit felvesz

A megpucolt, magoktól megfosztott tököt apró lyukú reszelőn lereszeltem, megszórtam a sóval, hogy levet engedjen. Nem szűrtem le, a leve is belekerült a palacsintatésztába. Rászórtam a többi hozzávalót a víz kivételével, majd mixerrel jól eldolgoztam, majd annyi vizet öntöttem hozzá, hogy kicsit sűrűbb legyen a normál édes palacsintától az állaga.
13 db palacsinta sült ki ebből az adagból.

A töltelékhez a pizzás csigához használt szószt készítettem, csak jóval hígabbra hagytam.
Megtöltöttem a palacsintákat, vajjal vékonyan kikent sütőedénybe raktam egy sort, megkentem egy kis szósszal, majd reszeltem rá sajtot, még egy sort raktam rá, majd ezt is megkentem pizzaszósszal, reszeltem rá sajtot.
230 fokon addig sütöttem, míg ráolvadt a sajt a palacsintákra.

11 megjegyzés:

  1. Hűűű, de jól néz ki! És tényleg nagyon jó ötlet!

    VálaszTörlés
  2. Fenséges ötlet és nagyon nagyon szépséges

    VálaszTörlés
  3. Nagyon gusztusos!:)

    VálaszTörlés
  4. Szuper ötlet, ki fogom próbálni!:-))

    VálaszTörlés
  5. Kiskukta, ez nagyon jól néz ki!!!

    VálaszTörlés
  6. Cukkinis palacsintát rengeteget ettünk mostanában, és eszembe nem jutott ez a pizzás verzió. Kár, mert amúgy nagyon szeretem.
    Szépek a tekercsek nagyon!

    VálaszTörlés
  7. Köszönöm mindenkinek!:))
    Raindrop, még bőven van tökféle az üzletekben, kertekben, még elkészítheted. Én is tervezem más töltelékekkel is kipróbálni.

    VálaszTörlés
  8. Nálunk is sok a cukkini... Ma éppen rántottam padlizsánnal és hallal együtt ebédre... De így palacsintával nem ettem még... Tetszik! :-)

    VálaszTörlés