2022. december 15., csütörtök

Fűszeres rántott sajtgolyók


Nem újkeletű dolog, sok blogon, receptet felületen megtalálhatjuk az elkészítését. Olvastam olyat, ahol nem tettek bele lisztet, volt elég sok tojásos, volt aki hempergeti zsemlemorzsába , van aki nem, de mindenki azt mondja, hogy nagyon gyors és nagy előnye a rántott sajthoz képest, hogy nem folyik ki, könnyű vele dolgozni. Mindezt megerősíthetem, a legtöbb idő a sajtreszeléssel megy el, a többi már gyerekjáték. 

Hozzávalók

280 g sajt  ( pl gouda, trappista)

1 nagyobb tojás+ 1 fehérje (vagy 2 kisebb tojás)

30 g liszt

Csipet só, bors, szerecsendió 

1 kiskanál szárított snidling

Kevés zsemlemorzsa és szezámmag a hempergetéshez

Olaj a sütéshez

A sajtot lereszeljük, elkeverjük a liszttel, fűszerekkel. A tojást lágyan felverjük, a sajtos keverékhez öntjük, összedolgozzuk. Kisebb diónyi golyókat formázzunk, ezután zsemlemorzsa és szezámmag keverékébe hempergetjük ha szeretnénk, de simán is lehet hagyni. Én, mint ahogy a képeken látszik, felét hempergettem, felét simán hagytam , mindkettő egyformán gusztusos, nem folyt ki, mindkettő roppanós. Kb 20 percre hűtőbe tesszük, majd forró olajban frissen sütjük.


 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése