2010. május 26., szerda

Csokis-túrós muffin


Ezt a muffint a Kifőztük újság részére készítettem el, nekem ez lett a kedvencem a muffin sorozatból.
Nemcsak finom, hanem rostban gazdag darab, amit gyerekek is szívesen megesznek, anélkül, hogy panaszkodnának a teljeskiőrlésű liszt vagy a cukkini miatt. A cukkini nem látható benne, mivel a süti barna, íze nem érződik, viszont szaftossá teszi a sütit még a sok teljeskiőrliésű liszt ellenére is.
Nemcsak muffin formában lehet megsütni, hanem normál tepsiben is, ez esetben érdemes dupla adagot bekavarni. Ötlet adó süti EZ volt, csak rostban még gazdagabbá tettem.

Hozzávalók:

A muffinhoz
9 dkg finomliszt
7 dkg zabpehelyliszt
5 dkg Graham-liszt
1,5 evőkanál keserű
kakaó
0,5 csomag sütőpor
1 csipet szódabikarbóna
1 csipet só
1 kiskanál fahéj
18 dkg (barna) cukor
6 dkg dió
5 dkg étcsoki
20 dkg reszelt cukkini
0,6 dl olaj
1dl kefir (vagy joghurt)
0,5 dl tej
1 tojás

A krémhez
25 dkg félzsíros túró
2-3 evőkanál tejszín
2-3 evőkanál porcukor
1 kiskanál vaníliakivonat
kevés kakaó

A kekszmasszához
10 dkg háztartási keksz
6 dkg dió
1 evőkanál kakaó
4 dkg vaj
5 dkg (barna)cukor
pár csepp vaníliakivonat
0,3 dl tej

Díszítéshez még
kókuszreszelék
fogvájó
hurkapálca
papír
matrica
dekorgyöngy

A csokit apróravágjuk, a diót ízlés szerint vagdaljuk vagy daráljuk. Hanincs zabpehelylisztünk, akkor zabpehelyből kávédarálón daráljunk. A liszteket, cukrot, sütőport, szódabikarbónát,
kakaót, fahéjat, diót és csokit elkavarjuk, lyukat készítünk a közepébe.
A tojást, kefirt, tejet és olajat villával lágyan elkeverjük, majd a lisztes keverék közepébe öntjük. Rátesszük a reszelt cukkinit, majd az egészet kanállal eldolgozzuk.
Elosztjuk a sütőpapírral ellátott formákban, majd 175 fokon megsütjük. Megvárjuk, hogy hűljön a formában vagy 10 percet majd lehúzzuk róla a papírt.

A kekszmasszához a kekszet és a diót kávédarálóval vagy késes robotgépben finomra őröljük. A diót, kekszet és
kakaót szárazon elkeverjük.
A tejet forrni tesszük, ha már forr, hozzáadjuk a vajat és a cukrot, majd addig kavarjuk, míg el
nem olvad benne mindkettő. Hozzáöntjük a kekszes keverékhez, ízesítjük egy kevés
vaníliakivonattal, majd jól eldolgozzuk.

Elkészítjük a krémet is, amihez a túrót kb. 2 evőkanál tejszínnel és kb. 2 evőkanál porcukorral, illetve a vaníliakivonattal egy botmixer segítségével egyneművé pépesítjük.
Kóstoljuk, és ha szükséges, még teszünk hozzá tejszínt, hogy lágyítsa, porcukrot, hogy édesítse.

Ezután már csak a díszítés van hátra, erről részletesen képek is készültek, a Kifőztük újság 3. számában megtekinthetőek.

15 megjegyzés:

  1. Ez nagyon ínycsiklandó!
    Elköltöztem: macusujvilaga.blogspot.com

    VálaszTörlés
  2. Nagyon aranyosak,és milyen fincsik lehetnek!:)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kreatív vagy, nagyon aranyosak!:-))

    VálaszTörlés
  4. Nagyon jó pofák, így elkészítve biztos a gyerekek kedvence lehet!!!

    VálaszTörlés
  5. Szuper jók!!!! :-)

    Ez a nap más, mint a többi... BOLDOG SZÜLETÉSNAPOT KÍVÁNOK Neked sok szeretettel!!!! :-)

    VálaszTörlés
  6. Macus, köszi a linket!

    Brigi, szerintem finomak, köszi!

    Andi, köszi!

    Liza, én is úgy gondolom, köszönöm!

    Margitka köszönöm! Nekem ma nincs szülinapom, szeptemberi vagyok, de azért jólesik, hogy gondolsz rám.:D

    VálaszTörlés
  7. Hát ez valami csúcs milyen aranyosak. Nagyon kreatív:)

    VálaszTörlés
  8. Nagyon édesek! Egyben ötletes is!

    VálaszTörlés
  9. De cukik! Kérek belőle! :)

    VálaszTörlés
  10. Noémi!
    Tudod ma is van egy fiatal Noéminak születésnapja, de én elsőre Rád gondoltam... Köszi, hogy súgtál, akkor most Őt is köszöntöm gyorsan.... Helyetted! :-)

    VálaszTörlés
  11. Ezerszer mondtam már...most megint: Nagyon ügyes és nagyon ötletes vagy!! :))

    VálaszTörlés
  12. eszméletlenül jól néznek ,nagyon ötletes

    VálaszTörlés
  13. Noémi! Képzeld, hogy én most fedeztem fel magamnak a muffin világát :-) :-) Hát hiába, mondtam én, hogy későn érő vagyok !!!!
    Tudod mit szeretnék megkérdezni? hogy ez az adag hány db muffinhoz van megadva? 12? vagy 24? --- mert azért annyira még nem vagyok muffinban járatos :) :) Nagyon megfogott a lisztösszetétele miatt.

    VálaszTörlés
  14. Köszönöm lányok!:)) Bár az ötleteket a díszítésre netről lestem el.

    Viki, ezzel 12 lyukú normál muffinsütő megtelik, úgy néz ki, mintha sok lenne hozzá (mert majdnem színültig ér), de ez nem nő annyit mint a más muffinok, ennek ellenére nem lesz zokk, sőt másnap is teljesen élvezhető, a cukkininek köszönhetően.

    VálaszTörlés