2009. december 6., vasárnap

Banános-csokis muffin


Említettem már, hogy nagylányom nagyon egyoldalúan eszik, gyümölcsöket is alig, banánt pl egyáltalán. Ezt a muffint viszont megeszi, nem mondom, hogy a kedvence, de megeszi, én meg örülök neki. Mézzel és zabpehellyel készül ez a kis süti, úgy hogy még az is ráfogható, hogy egészséges.


200 ml joghurt vagy kefir
100 gr zabpehely (finom őrlésűt szoktam hozzá használni)

Összekavarjuk, hagyjuk hogy beszívja a nedvességet a zabpehely.

180 gr liszt
1/2 tk fahéj
100 gr étcsoki (én most a felhalmozódott kakaómasszás mikulás csokiból tettem, sütve ehetővé válik, bár kétségtelen, hogy jobb hozzá a rendes csoki)
2,5 kk sütőpor
0,5 kk szódabikarbóna

Ezeket elkeverjük.

2 közepes banán (villával szétnyomkodva)
1 tojás
0,8 dl olaj
120 gr méz (én most csak 95 gr-ot tettem, a csoki miatt)

Ezeket hozzákeverjük a zabpelyhes keverékhez.

A két keveréket lazán összekeverjük, majd papírral ellátott muffinformába kanalazzuk, 12 normál lesz belőle.
175 fokon sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése