2009. augusztus 18., kedd

Játék


Játszani hívott Mónika, Andi és Judith is, köszönöm nekik!

Nincs túl könnyű dolgom, Andi rá is tapintott a lényegre, a sok sütés főzés mellett, meg a két viszonylag kicsi gyerek mellett nem igazán marad időm az olvasásra.

Amúgy nagyon szeretek olvasni, legtöbbet első terhességem alatt tudtam olvasni, problémáim voltak, így sokat kellett pihenjek, akkor pár nap volt egy vaskosabb könyv is, húgom alig győzte nekem hordani a könyveket a könyvtárból. Amíg csak nagyobbik leányzónk volt meg, addig még elég sok időt tudtam olvasással tölteni, de mióta kétgyermekes anya vagyok azóta max. nevelési könyvek és szakácskönyvek fordultak meg a kezemben.

De reménykedem, hogy majd változik ez a helyzet, vagy rosszul gondolom?

Tavaly szülinapomra kaptam a képen látható könyvet húgomtól, szeretem olvasgatni, vannak benne receptek a régi időkből, más nemzetek konyhájából, idény gyümölcsökről, ünnepekről,fejezetekbe foglalva, regényként megfogalmazva, szóval nem csak akkor olvasgatok el egy egy fejezetet ha konkrétan keresek valami jó receptet, hanem csak úgy kedvtelésből is.
Hát a 161-ik oldal 5-ik sora nem taglal túl érdekes dolgot, ugyanis olyan egyszerű dologról ír, mint a kovászolás.És íme a mondatrész az 5-ik sorból:
"esetleg laza szövésű textillel lefedve, kiteszik a napra"
De ebben a fejezetben is olvashatunk érdekes dolgokat, pl. az uborka eredetéről, és itt is található egy nagyon érdekes recept egy 1840 -ben kiadott szakácskönyvből, amit szintén ide másolok:
"Hámozz meg négy közép nagyság ugorkát, metéld el szeletekre, s megsózván, a nedvet nyomkodd ki belőle. Azután vesd egy rézlábosba, olvasztott írós vaj fölé, adj hozzá borsot, szerecsenydió-virágot, gyömbért, kevés ecetet, s befödve párold meg. Készíts közben vajmártást, mellybe tejfelt öntvén, keverd az ugorka közé; a mártásnak azonban kevésnek és sűrűnek kell lennie. Végy most egy tálat, önts reá néhány kanál tejfelt, aztán néhány kanállal a párolt ugorkából, adj fölé tojás szeleteket, ismét uborkát, s így tovább míg el nem fogy. Aztán tedd meleg kemencébe s főzd fel."
Érdekesnek találom a régi korok receptjeit, és mindig ámulatba ejt, hogy mennyi fűszert használtak őseink, és mára ezek hogy kimentek a divatból.
Én szeretnék ez ellen tenni valamit...
Ui: Elfelejtettem tovább adni a játék lehetőségét, de ez egy ilyen nap, a másik bejegyzésemhez is elfeledtem egy ötletet odaírni a végére, de majd azt is pótolom.
Szóval én játszani hívom Bellyt és Egycsipetet.

7 megjegyzés:

  1. Nagyon köszi,érdekes lehet a könyv!

    VálaszTörlés
  2. HMMM.nEKEM IS MEGVAN EZ A KÖNYV,NAGYON JÓ RECEPTEK VANNAK BENNE ÉS IZGALMASAK A LEÍRÁSOK ÉS TÖRTÉNETEK IS.a sACHER KUGLÓF PEDIG NAGYON FINOM LETT A RECI ALAPJÁN:-)

    VálaszTörlés
  3. De jó, hogy írsz Belly, most jút eszembe, hogy nem adtam tovább a játék lehetőségét, úgy hogy nemsoká pótolom, és hívlak játszani, bár nem tudom, hogy hívtak-e már mások , de most nincs időm utánna nézni. Akkor majd a Sacher kuglófot én is elkészítem. :-)

    VálaszTörlés
  4. Andi, érdekes, érdemes szeritnem beszerezni.

    VálaszTörlés
  5. Szia Kiskukta!

    Segítséget szeretnék kérni,tudom,hogy nem ide tartozik,de talán tudsz nekem segíteni,hogy tudok az egyik oldalról a másikra hivatkozni,érted,hogy rá klikkelek valamire az oldalamon,és belépek egy másik részben,előre is köszi a segítséget.

    Üdv:Ditta.

    VálaszTörlés
  6. Szia Ditta!

    Mikor a bejegyzésszerkesztő ablakba vagy fenti sorban van először a betűtípus gomb, majd kisbetű, nagybetű, vékony vastag betű, majd dőlt, majd a betűszín, utána való gomb az amit te keresel. Először ki kell jelölni a szövegből azt a szót amiből hivatkozást akarsz készíteni. Mikor ez megvan, akkor rákattintasz a gombra, felugrik egy kis ablak, ott a http-t ki kell törölni, majd bemásolni a helyére azt az oldal Url-jét amire hivatkozni szeretnél, lementetted, és kész is vagy. Remélem érthetően írtam le:))

    VálaszTörlés